Hemen Oku

PAZARLAMANIN 4P sİ VE 4C si


PAZARLAMADA 4P VE 4C KURALI


Gelişen ve değişen dünyamızda satış ve pazarlama alanında da birçok değişiklik olmuştur.Tabii ki hiç değişmeyen şeyler de var.Bunlardan bir tanesi de "Müşteri Odaklılık"tır.Müşteri odaklılıkla birlikte değişen şey ise pazarlamanın meşhur 4P sinin 4C olarak algılanmaya başlanmasıdır.


PAZARLAMANIN 4P siPAZARLAMANIN 4C Sİ
Product = Ürün
Customer Value / Müşteri Değeri
Place = YerCustomer Cost / Müşteri Maliyeti
Promotion = Tanıtım
Customer Convenionce / Müşteriye Kolaylık
Price = Fiyat
Customer Communication / Müşteri İletişimi













Ben bu tabloya bakarak müşterinin iş yerinin gerçek patronu olduğunu ve olmazsa olmaz olduğunu anlıyorum..Bizi tercih edip, mağazamıza ya da ofisimize gelen müşteriye sanki bir arkadaşımız, bir tanıdığımız gelmiş gibi yaklaşalım.Mutlaka tebessümle ve içtenlikle karşılayalım.Kibarca ne alırsınız diye soralım ve yerimiz müsaitse oturtalım.Asla ve asla üstlerine gidip sık boğaz etmeyelim.Bırakalım onlar ne alacaklarına özgürce karar versinler.Bu dediğim lütfen yanlış anlaşılmasın.Müşterimizle ilgilenmeyelim demiyorum.


Özellikle de mahrem alanlarına girmeden belli bir takip mesafesinde duralım.ortalama 125 cm den daha fazla yaklaşmayalım.


Eski esnaflarımız ne kadar da doğru tespit etmişler ve levha yaptırıp dükkanların girişine asmışlar."MÜŞTERİ VELİNİMETİMİZDİR"


Bu cümleyi ilk gördüğüm günden beridir hiç unutmadım...

Ücretsiz Satış Eğitimi Kitabı


Hiç yorum yok