Hemen Oku

SATIŞ SÜRECİNDE NAIDAS MODELİ

NAIDAS, pazarlama ve reklamcılıkta kullanılan AIDA modelinin biraz daha geliştirilmiş halidir.NAIDAS modelinin adını oluşturan harflere tek tek bakacak olursak;


N : Need - İhtiyaç

A : Attention - Dikkat

I  : Interest - İlgi

D : Desire - Arzu

A : Action - Eylem

S : Satisfaction - Tahmin

NAIDAS modeli altı basamaktan oluşur : 


  1. İhtiyacın Hissettirilmesi
  2. Dikkat Çekme
  3. İlgi Uyandırma
  4. İstek Yaratma
  5. Eyleme Yöneltme
  6. Tatmin 
İhtiyacın Hissettirilmesi : 

    Bazı müşteriler ihtiyaçlarının ne olduğunu ve nasıl giderileceğini bilirler.Alternatifleri kendi belirledikleri değerlendirme kriterlerine göre yaparken, satışçıların alternatifler arasında yaptıkları karşılaştırmalardan etkilenirler.
Hangi alternatifin onların faydalarını maksimize edecekse, olanakları ölçüsünde o alternatife yönelirler 

Dikkat Çekme :

   Tüketici satın alma karar sürecine dönülecek olursa, satın almanın ilk safhasının ihtiyacın farkına varma ve arkasından ihtiyacın ihtiyaç olarak kabul edilmesi olduğu hatırlanmalıdır. 


Satışçı, bütün dikkatini ihtiyacı nasıl ortaya çıkarıp tanımlanmasını sağlama üzerinde yoğunlaştırmalıdır 

İlgi ve İstek Uyandırma :

İlgilenmeyi sağlamanın en kestirme yolu, satış teklifini, üç aşamalı önermeler halinde formüle ederek öneriyi merak konusu haline getirmektir. 

Son bölümler ise satışa yöneltme ve satış sonrasında müşteri tatmini sağlamadır.

Ücretsiz Satış Eğitimi Kitabı