MAĞAZADA MÜŞTERİYİ KAYBETME NEDENLERİ


Ürünün üretilip rafta müşteri beklediği dönem artık bitti.Şimdi müşterinin de üretildiği ve üretilmesi gereken bir zamandayız.Ve rekabet önlemez biçimde yükseliyor ve yükselecek.
Mağazalara alışveriş yapmak için gelen müşterileri elimizden geldiğince memnun etmeye çalışıyoruz diyor mağazalar.
Ancak gerçekten müşteriyi memnun etmek için doğru şeyler yapılmıyor kanaatimce.

Müşteriye alışveriş sonrasında bir promosyon vermek ya da bir hediye yapmak, müşterinin tatminini arttırır.Ancak gerçek anlamda müşteri memnuniyeti sağlamak biraz daha farklıdır.Müşterinin memnun olması bir süreçtir.Hediye gibi bir anlık değildir.Hediyesini alan müşteri o an mutlu olur.Ama memnun kalmış bir müşteri her zaman o mağazadan memnundur.Müşteriyi kazanmak için çeşitli teknikler var ve birçok büyük mağaza bu teknikleri kullanıyor zaten.Bu konuya başka bir yazımda yer vereceğim.Bu yazımda müşteriyi kaybetme nedenlerine değinmek istedim.

MÜŞTERİYİ KAYBETME NEDENLERİ

Ölüm                                                          %1

-  Taşınma                                                    %3

Tanıdıktan Satın Alma                               %5

Çalışanlardan memnun olmama                %68

Fiyattan memnun olmama                         %9

Şikayetlerin çözümsüz kalması                 %14
         Yukarıda da görüldüğü gibi bazı maddeler "Ölüm, Taşınma" elimizde değildir.Ancak müşteriyi kaybetme nedenlerinin başında gelen "çalışanlardan memnun olmama" bizim çözebileceğimiz bir durumdur.