Hemen Oku

ÇALIŞAN TİPLERİ

Hepimizin çok iyi bildiği bir gerçek var ki her insan farklıdır.Herkesin yapısı, karakteri, davranışları ve tutumları değişiktir.Satışta çok dikkat ettiğimiz bir gerçek vardır.Önce müşteriyi analiz eder, sonra da o müşteri tipine göre bir davranış sergileriz.Yani "Müşteri Odaklı Satış Teknikleri" uygularız.Başka bir yazımda "Müşteri Tipleri" nden bahsetmiştim.

Bu mantıkla yola çıkarak şirketinizde çalışan personeli de gruplara ayırabilirsiniz.Bu yazımda Harvard'dan Barbara Kellerman'ın yaptığı bir çalışmayı sizlerle paylaşmak istiyorum.Çalışma, şirketlerde çalışan insanları 4 gruba ayırıyor.






1.  Seyirci Kalanlar   :   Bu tip çalışanlar, gözlem yapar, ancak şirkete pek görüş bildirmezler.Katkıda bulunmazlar.,Durumdan memnundurlar.Sık sık iş değiştirmezler.

2.  Katılımcılar   :   Hem karşı çıkıp hem de destek olabilirler.En etkin grubu temsil ederler.Bu grupta sirkülasyon oranı da yüksektir

3.  Aktivistler   :   Şirketlerin en canlı grubudur.En çok talebi bu grup görür.Duyguları yönetmede öncelik bu gruba verilmelidir.Yüksek düzeyde adanmışlık sergilerler.Çalıştıkları şirketi tutku derecesinde severler.



4.  Umursamazlar   :   Diğer bir adı da tarafsızlardır.Bunları yönetmek ve işin içine çekmek zordur.