Hemen Oku

Yeni Ürün İçin Fikir Nasıl Yaratılır?

Gelişmiş bir ürün öncelikle fikir olarak ortaya çıkar.Eğer fikir olmazsa yeni ürün de olmaz.Bir yazar, insanlık tarihindeki ilerlemenin insan zekasındaki ilerlemeden çok insanın hayal gücündeki gelişmenin ürünü olduğunu söyler.

Bu yüzden yeni ürün geliştirmeyi hayal eden işletmelerin önce o ürüne ilişkin bir fikre ihtiyacı vardır.Yeni ürün fikirleri biri işletme içi, diğeri de işletme dışı olmak üzere iki kaynaktan elde edilir.

Pek çok işletme, tüketicilerin günlük yaşamlarında karşılaştıkları sorunları analiz edip, yüz yüze buundukları sorunları belirleyerek, yeni bir ürün yaratmayı düşünmektedir.
Örneğin, bir ailenin sabah kahvaltısı hazırlamada ne gibi sorunlarla karşılaştığı belirlendiğinde bu sorunlar bazı yeni ürün fikirlerinin ortaya çıkmasına sebep olabilir.

Bilim ve teknoloji çevreleri ise yeni ürün fikrinin bir başka kaynağıdır.Mesela askeri amaçla geliştirilen radar, televizyon fikrinin kaynağı olmuştur.Cep telefonları ise uzay çalışmalarının bir ürünüdür.Bu yüzden de yeni ürün fikirleri üzerinde çalışanlar bir taraftan da bilim v eteknoloji alanında ne gibi gelişmler olduğunu takip etmelidir.

Telefonu bulan Alexander Graham Bell bunu hemen uygulamaya koyamamıştır.Çünkü elektronik iletişimi sağlayacak bir nesneye ihtiyaç duymaktadır ve bu nesneyi (karbon vericisi)de Edison bulmuştur.Telefon ancak bu karbon verici bulunduktan sonra uygulamaya konmuştur.



Rakiplerin yaptığı çalışmalar, yeni ürün düşüncesinin en düşük maliyetli kaynağıdır.Hepimizin çok iyi bildiği gibi, şirketler rakipleri izlemek için birim kurar.Ya da bir kaç çalışanı bunun için görevlendirir.Eğer düşünce rakipten önce yakalanabilirse rakipten önce uygulamaya konabilir.

Birçok şirkette üst kademe yöneticilieri en çok gezen ve teknolojik çevrelere en yakın kişilerdir.Bu avantaj onlara yeni ürün bulma ya da geliştirme konusunda yardımcı olabilir.

Satış elemanları ise şirketlerin gözü kulağıdır.Bu arkadaşlar da yeni, ürün geliştirmeye ya da bulmaya yardımcı olabilir.

Yeni ürün fikirleri ortaya çıkarmak için farklı teknikler kullanılır.Bu tekniklerden biri de "Beyin Fırtınası"dır.
Uzmanlar bir araya gelerek, değişik fikirleri birbiriyle çatıştırır.

Bir başka yöntem de "biçimsel çözümleme" dir.Bu teknikte, bir sorunun en önemli boyutları belirlenir ve sonra onlar arasındaki tüm ilişkiler incelenir.Söz gelişi, fabrika içinde bir nesneyi bir yerden bir başka yere taşıma sorununda en önemli boyutlar, zaman, maliyet, gürültü ve hava temizliği ise önerilecek çözümler arasında yakıtsız taşıma araçları bulunmalıdır.
Koşullara uygunluk, zorlayıcı ilişkiler gibi değişik teknikler , yeni ürün bulma düşüncesinde kullanılabilen diğer başka yollardır.