Hemen Oku

SATIŞ VE PAZARLAMA ARASINDAKİ FARKLAR

Satış ve Pazarlama Arasındaki Farklar

Satış ve pazarlamanın aynı kavramlar olmadığını başka bir yazımda belirtmiştim.Bu iki kavram arasında bazı farklar vardır.

Pazarlama ihtiyaç yaratır.
Satış ise var olan ihtiyacı karşılar.

Pazarlamacı net kazanca
Satıcı ise ciroya bakar.

Satışın odak noktası üründür
Pazarlamanın odak noktası ise müşteri ihtiyacıdır.

Satışta önce ürün üretilir, sonra da nasıl satılacağı düşünülür.
Pazarlamada ise, öncelikle müşteri ihtiyaçları belirlenir sonra da bu ihtiyaçları karşılayacak ürün ve hizmetler belirlenir.

Satışta kısa vadeli planlama,
Pazarlamada uzun vadeli planlama yapılır.

Satışta satıcının ihtiyacı daha öncelikli,
Pazarlamada ise müşterinin ihtiyacı önceliklidir.

Satış bire bir görüşmeler ya da toplantılarla sonuçlandırılır,
Pazarlama ise taktik, strateji ve planlamaların yapıldığı bir süreçtir.

Pazarlama bir bütün, satış ise bu bütünün bir parçasıdır.

Pazarlama müşteriyi şirkete çeker, satış ise gelen müşteriyi eli dolu gönderir.

Satış sahada müşterileri ziyaret ederek, onlarla görüşerek gerçekleşir.Satıcıların sahada olup bitenleri pazarlama departmanına sıcağı sıcağına rapor etmeleri yeni satratejiler geliştirmek ve rakiplerin bir adım daha önüne geçebilmek için çok önemlidir.

Eğer satış ve pazarlama departmanları birbirleriyle koordineli çalışırsa son derece başarılı işler ve olumlu sonuçlar alınır.
Ben satış ve pazarlamayı bir futbol maçına benzetmişimdir.Pazarlama oyunu kurar, gol pozisyonunu hazırlar ve topu golcü futbolcuya yani satışa verir.Satış da son vuruşu yapar.Ve goooooll...


Hiç yorum yok