Hemen Oku

Çalışan Performans Değerlendirme Formu

 Şirket Logosu

PERSONEL PERFORMANS DEĞERLENDİRME FORMU

TARİH : … / … / 20…

 

 

 

NASIL BİR SİSTEM UYGULANACAK?

·      Performans değerlendirmesinde açık değerlendirme sistemi uygulanacaktır.

·      Bu nedenle önce personel kendisini değerlendirecek, sonrada aşağıda belirtilen şekliyle yöneticileri tarafından yüz yüze görüşülerek değerlendirilecektir.

·      Form-1 mavi yakalı personel, Form-2 yönetici veya sorumlu konumundaki tüm personelimiz tarafından doldurulacaktır.

·      Değerlendirme 1-5 arasında puanlama ile yapılacaktır

 

1=Kabul edilemez  2=Kendini Geliştirmeli  3=Beklentileri karşılıyor  4=Beklenenin üzerinde  5=Çok iyi

 

 

PERFORMANS DEĞERLENDİRMESİNİ KİMLER YAPACAK?

MAVİ YAKALI PERSONEL İÇİN

·      A sütununda ilgili personel kendisini değerlendirecektir.

·      B sütununda Birim Amiri personeli değerlendirecektir.                     

·      C sütununda ise Genel Koordinatör, personeli değerlendirecektir. Merkez ofiste yapılacak değerlendirmede Yönetim Kurulu üyelerinden biri tarafından yapılacaktır.

 

BEYAZ YAKALI PERSONEL İÇİN

·      A sütununda ilgili personel kendisini değerlendirecektir.

·      B sütununda Birim Amiri, personeli değerlendirecektir.                     

·      C sütununda ise Yönetim Kurulu, personeli değerlendirecektir.

 

 

 


 

 

 

 

PERSONEL PERFORMANS DEĞERLENDİRME FORMU

TARİH : … / … / 20…

( FORM I )

(mavi yakalı personel tarafından doldurulacaktır.)

 

ADI SOYADI

:

 

 

BÖLÜM

:

 

 

GÖREVİ / ÜNVANI

:

 

 

BECERİ                          

 

PROBLEM ÇÖZME BECERİLERİ                                                                                                               A            B          C

ü   Karşılaştığı sorunları kavrama, sorunu oluşturan sebepleri teşhis etme                                [        ]    [        ]  [        ]

ü   Eldeki çözüm seçeneklerini değerlendirerek uygun çözüm seçeneğini belirleme                [        ]    [        ]  [        ]

ü   Problemleri ayrıntılarına dikkat ederek zamanında çözüme kavuşturma                               [        ]    [        ]  [        ]

 

İLETİŞİM BECERİLERİ

ü   Olayları ve düşünceleri doğru kelimelerle, yazılı ve sözlü olarak, anlaşılır bir şekilde                                        

          aktarma ve ikna etme                                                                                                                       [        ]    [        ]  [        ]

ü   Diğer kişilerin duygu, düşünce ve ihtiyaçlarını anlamaya çalışma, kendini onların yerine                  

           koyarak yaklaşma                                                                                                                           [        ]    [        ]  [        ]

ü   Kurumsal yazılı ve sözlü iletişim kurallarına uyma                                                                    [        ]    [        ]  [        ]

 

PLANLAMA VE ORGANİZE ETME BECERİLERİ

ü   İş ile ilgili öncelikleri belirleme, zamanı ve kaynakları etkin olarak kullanma                        [        ]    [        ]  [        ]

ü   Karşılaşılabilecek problemleri önceden görerek gerekli önlemleri alma                                [        ]    [        ]  [        ]

ü   Takım çalışması gerektiren işlerde koordinasyon sağlama, kendine düşen işleri

           zamanında tamamlama ve arkadaşlarına yardımcı olma                                                        [        ]    [        ]  [        ]

                                                                            

 

                                                                                                        TOPLAM PUAN                           [____]    [____]  [____]

 

BİLGİ                                           

 

İŞ BİLGİSİ                                                                                                                                           A            B          C

ü   Yaptığı işle ilgili tekniği, mevzuatı ve yönetmeliği başkalarına sorma ihtiyacı

           duymaksızın bilme                                                                                                                         [        ]    [        ]  [        ]

ü   Sektöründe yeni teknoloji, bilgi ve ürünleri takip etme, kendi teknoloji ve ürünlerimizle     

           mukayese etme                                                                                                                              [        ]    [        ]  [        ]

ü   İşin gerektirdiği teknik alt yapıya sahip olma                                                                               [        ]    [        ]  [        ]

 

KURUMSAL BİLGİ

ü   Şirketimizin kalite politikası ve hedeflerini anlama                                                                     [        ]    [        ]  [        ]

ü   Yeni işlerle ile ilgili hazırlanan rapor ve dokümanları takip etme                                             [        ]    [        ]  [        ]

ü   Müşterilerimize ve şirket içi üst ve alt birimlere veya direkt personele işlerimiz                   [        ]    [        ]  [        ]

           hakkında güncel ve sağlıklı bilgi verme                                                                                                     

 

 

 

PERSONEL PERFORMANS DEĞERLENDİRME FORMU

TARİH : … / … / 20…

 

GENEL KÜLTÜR                                                                                                                                A            B          C

ü   Çok çeşitli konularda bilgi ve görgüsünü artırmaya çalışma                                                    [        ]    [        ]  [        ]

ü   Davranış, tutum ve ilişkilerde gösterdiği kalite ile Demircan AŞ yi                          

           temsil etme                                                                                                                           [        ]    [        ]  [        ]

ü   Gelişmeye açık olma, kendisini ve işini geliştirmeye yönelik araştırma ve                            [        ]    [        ]  [        ]

          geliştirme faaliyetlerinde bulunma                                                                                                                                

          

                                                                                                             TOPLAM PUAN                      [____]    [____]  [____]

 

DAVRANIŞ                    

 

MOTİVASYON                                                                                                                                    A            B          C

ü   İş ile kişinin amaçlarının örtüşmesi, işiyle ilgili sorumluluk alma                                             [        ]    [        ]  [        ]

ü   Stres faktörlerini ortadan kaldırma, iş yoğunluğunda dahi verimli çalışma                            [        ]    [        ]  [        ]

ü   Çalıştığı işe dikkatini verme, uzun süre konsantrasyonunu bozmadan kalabilme                [        ]    [        ]  [        ]

 

İŞ DİSİPLİNİ

ü   Çalışma saatlerine uyma                                                                                                                [        ]    [        ]  [        ]

ü   İş ortamı içinde çalışanların motivasyonunu bozacak davranışlarda bulunmama                [        ]    [        ]  [        ]

ü   Kılık - kıyafetiyle ve davranışlarıyla Demircan AŞ’yi temsil edecek

           düzeyde olma                                                                                                                       [        ]    [        ]  [        ]

ü   Görev gerektirdiği takdirde iş saatlerinin dışında da çalışma bilincine sahip olma                [        ]    [        ]  [        ]

 

DIŞ İLİŞKİLER VE MÜŞTERİ ODAKLILIK

ü   Tedarikçi ve müşterilerle iş çevresinde saygılı ilişkiler kurma ve üst yöneticiyi

           (yetkili birim yöneticisini ve şirket sahibini) temsil etme                                                           [        ]    [        ]  [        ]

ü   Tedarikçi ve müşterilere iş ciddiyeti ile yaklaşma                                                                      [        ]    [        ]  [        ]

ü   Mevcut ve potansiyel tedarikçi ve müşterilere itimat telkin etme, güler yüzlü        

           ve iş ciddiyeti ile yaklaşma                                                                                                             [        ]    [        ]  [        ]

ü   Tedarikçi ve müşterilerin problemleri konusunda acil çözümler üretebilme veya

           çözebilecek birimlere aktararak takipçi olma                                                                               [        ]    [        ]  [        ]

 

İŞ KALİTESİ VE HEDEFLERE ULAŞMA

ü   Ayrıntılarda boğulmadan ve ayrıntıları atlamadan işi gerektirdiği şekilde sonuçlandırma

           (sonuç odaklı çalışma)                                                                                                                    [        ]    [        ]  [        ]

ü   İşle ilgili gerekli raporlamaları ve kayıtları muntazaman tutarak, gerekli şekilde üstlerini

           ve astlarını bilgilendirme                                                                                                                [        ]    [        ]  [        ]

ü   Kısa ve uzun vadeli hedef koyabilme ve hedefleri yakalaya bilme                                         [        ]    [        ]  [        ]

ü   İşin sonuçlandırılması için yetkisi dahilinde inisiyatif kullanabilme                                          [        ]    [        ]  [        ]

 

                                                                                                             TOPLAM PUAN                       [____]    [____]  [____]

 

GENEL TOPLAM                         [____]    [____]  [____]

 

 

PERSONEL PERFORMANS DEĞERLENDİRME FORMU

TARİH : … / … / 20…

Şu anda işinizden sağladığınız iş tatmini

 

 Çok Yüksek

 Yüksek

 Orta

 Düşük

 Çok Düşük

 

 

Kendinize uygun işte mi çalışıyorsunuz?

 EVET

 HAYIR

Nedeni :

İşinizi yaparken zorluklarla  karşılaşıyor musunuz?

 EVET

 HAYIR

Nedeni :

 

Değerlendirme sonucuna katılıyor musunuz?

 EVET

 HAYIR

Nedeni :

Şirketimize güveniyor,  hedef ve politikalarına inanıyor  musunuz?

 EVET

 HAYIR

Nedeni :

Personel İmzası / Tarih :

* Bölüm Sorumlusu tarafından doldurulacaktır.

  Daha üst bir görev için aday olabilir mi, ne zaman?

 EVET

1 yıl içinde

1-2 yıl içinde

Daha sonra

 HAYIR

Nedeni :

Halen yürüttüğü görev ile eş düzeyde, başka bir görevde çalışması önerilebilir mi?

 EVET

Hangi görev :

 

 

 HAYIR

Nedeni :

Önerilen Eğitimler

1-

2-

3-

4-

5-

BÖLÜM SORUMLUSU :

GENEL MÜDÜR :

 

PERSONEL PERFORMANS DEĞERLENDİRME FORMU

TARİH : … / … / 20…

( FORM II )

(Bu bölüm sadece sorumlu ve birim yöneticileri içindir.)

 

ADI SOYADI

:

 

 

BÖLÜM

:

 

 

GÖREVİ / ÜNVANI

:

 

 

YÖNETİCİLİK BECERİLERİ      

 

PROBLEM ÇÖZME BECERİLERİ                                                                                                               A            B          C

ü   Karşılaştığı sorunları kavrama, sorunu oluşturan sebepleri teşhis etme                                [        ]    [        ]  [        ]

ü   Eldeki çözüm seçeneklerini değerlendirerek uygun çözüm seçeneğini belirleme                [        ]    [        ]  [        ]

ü   Problemleri ayrıntılarına dikkat ederek zamanında çözüme kavuşturma                               [        ]    [        ]  [        ]

 

İLETİŞİM BECERİLERİ

ü   Olayları ve düşünceleri doğru kelimelerle, yazılı ve sözlü olarak, anlaşılır bir şekilde                                        

          aktarma ve ikna etme                                                                                                                       [        ]    [        ]  [        ]

ü   Diğer kişilerin duygu, düşünce ve ihtiyaçlarını anlamaya çalışma, kendini onların yerine                 

           koyarak yaklaşma                                                                                                                          [        ]    [        ]  [        ]

ü   Kurumsal yazılı ve sözlü iletişim kurallarına uyma                                                                    [        ]    [        ]  [        ]

 

PLANLAMA VE ORGANİZE ETME BECERİLERİ

ü   İş ile ilgili öncelikleri belirleme, zamanı ve kaynakları etkin olarak kullanma                        [        ]    [        ]  [        ]

ü   Karşılaşılabilecek problemleri önceden görerek gerekli önlemleri alma                                [        ]    [        ]  [        ]

ü   Takım çalışması gerektiren işlerde koordinasyon sağlama, kendine düşen işleri

           zamanında tamamlama ve arkadaşlarına yardımcı olma                                                        [        ]    [        ]  [        ]

 

 

İŞGÜCÜ ORGANİZASYONU                                                                                                                      A              B         C

ü   Yöneticilik faaliyetlerine daha çok zaman ayırmak ve astlarını geliştirmek için

           yetkilerinin bir kısmını astlarına devretmek                                                                                 [        ]    [        ]  [        ]

ü   Çalışanların yeteneklerini şirket hedefleri konusunda değerlendirme, doğru                        

           elemana doğru zamanda doğru iş verme                                                                                    [        ]    [        ]  [        ]

ü   İş dağılımında adaletli davranma                                                                                                   [        ]    [        ]  [        ]

 

BİLGİ AKTARMA

ü   İş ile ilgili bilgileri çalışanların anlayabileceği şekilde anlatma, bilgiye işlerlik

           kazandırma                                                                                                                                       [        ]    [        ]  [        ]

ü   Konusuyla ilgili her türlü problemlerde başvurulacak kişi olma                                                [        ]    [        ]  [        ]

ü   Farklı verileri toparlayarak analiz etme, karmaşık konuları çözüme kavuşturma                [        ]    [        ]  [        ]

 

YOL GÖSTERME

ü   Çalışanların orta ve uzun dönemli kariyer beklentileri ve gelişme fırsatları konusunda

          yol gösterici olma                                                                                                                              [        ]    [        ]  [        ]

ü   Çalışanlara güvenini ve onların becerilerine olan inancını gösterme,                                    [        ]    [        ]  [        ]

           fırsatlar yaratma

ü   Müşteriler ve/veya çalışanlar arasında problem çıktığında, profesyonelce problemi

           çözümleme                                                                                                                                       [        ]    [        ]  [        ]

 

LİDERLİK VE YÖNETME

ü   Çalışanlar arası sağlıklı ilişkilerin ve iletişimin gelişmesi için gerekli                                     [        ]  [        ]  [        ]

           çabayı gösterme

ü   Şirket hedef ve politikalarının gerçekleşebilmesi için kaynakları ve hedefleri

           göz önünde tutarak yaratıcı öneriler ve yenilikler getirme                                                       [        ]    [        ]  [        ]

ü   Yapılan işlerin hedeflere ve mevzuata uygunluğunu denetleme, kontrol etme                      [        ]    [        ]  [        ]

 

TEKNİK BECERİ

ü   İş Bilgisi                                                                                                                                 [        ]    [        ]    [        ]

ü   Problem Analizi ve İş Geliştirme Önerileri                                                                           [        ]    [        ]    [        ]

ü   İş Alet ve Gereçlerini Kullanma                                                                                           [        ]    [        ]    [        ]

ü   Uygun güvenlik prosedürünün takibi                                                                                   [        ]    [        ]    [        ]

 

İŞ BECERİSİ

ü   Titizlik                                                                                                                                    [        ]    [        ]    [        ]

ü   Dikkatli ve düzgün çalışma                                                                                                 [        ]    [        ]    [        ]

ü   Güvenilirlik ve işe heveslilik                                                                                                [        ]    [        ]    [        ]

ü   Karar verme                                                                                                                        [        ]    [        ]    [        ]

 

İNSAN İLİŞKİLERİ

ü   Astlarıyla                                                                                                                               [        ]    [        ]    [        ]

ü   Üstleriyle                                                                                                                             [        ]    [        ]    [        ]

ü   Eş değerleriyle                                                                                                                    [        ]    [        ]    [        ]

ü   Takıma Katılım                                                                                                                    [        ]    [        ]    [        ]

ü   Takım Yardımlaşması                                                                                                         [        ]    [        ]    [        ]

ü   Bilgi paylaşımı                                                                                                                     [        ]    [        ]    [        ]

ü   İnsan ilişkilerinde ustalık ya da hassasiyet gösterme                                                          [        ]    [        ]    [        ]

            

İŞE YAKINLIK

ü   Yeni fikirlere açıklık                                                                                                            [        ]    [        ]    [        ]

ü   Girişimcilik                                                                                                                          [        ]    [        ]    [        ]

ü   Planlama ve organize etme                                                                                                [        ]    [        ]    [        ]

ü   Esneklik ve adaptasyon                                                                                                      [        ]    [        ]    [        ]

ü   Talimatlara Uyum                                                                                                                [        ]    [        ]    [        ]

ü   Yeni gelişmeleri araştırma                                                                                                   [        ]    [        ]    [        ]

ü   İşe devamlılık                                                                                                                       [        ]    [        ]    [        ]

 

İŞİN NİCELİĞİ

 

ü   Zamanlama                                                                                                                         [        ]    [        ]    [        ]

ü   İşi tamamlama miktarı                                                                                                         [        ]    [        ]    [        ]

ü   Verilen işi zamanında bitirme                                                                                              [        ]    [        ]    [        ]

 

 

 

 

 

 

 

 

 

LİDERLİK BECERİLERİ 

 

ü   Araştırma ve geliştirme                                                                                                       [        ]    [        ]    [        ]

ü   Yetki ve sorumluluk belirleme                                                                                             [        ]    [        ]    [        ]

ü   Personeli değerlendirme                                                                                                     [        ]    [        ]    [        ]

ü   Performans problemleriyle yüzleşme ve çözme                                                                 [        ]    [        ]    [        ]

ü   Sorumluluk alabilme                                                                                                           [        ]    [        ]    [        ]

ü   Gider kontrolü ve kaynakları etkin kullanabilme                                                                 [        ]    [        ]    [        ]

ü   Çalışanların performans artırmada öncülük etme                                                              [        ]    [        ]    [        ]

ü   Yararlı tartışmalar yapma                                                                                                   [        ]    [        ]    [        ]

ü   Eleştirileri karşılayabilme                                                                                                    [        ]    [        ]    [        ]

 

 

 

 

                                                                                                               TOPLAM PUAN                   [____]    [____]  [____]

 

 

 

 

 

PERSONEL PERFORMANS DEĞERLENDİRME FORMU

TARİH : … / … / 20…

Şu anda işinizden sağladığınız iş tatmini

 

 Çok Yüksek

 Yüksek

 Orta

 Düşük

 Çok Düşük

 

 

Kendinize uygun işte mi çalışıyorsunuz?

 EVET

 HAYIR

Nedeni :

İşinizi yaparken zorluklarla  karşılaşıyor musunuz?

 EVET

 HAYIR

Nedeni :

 

Değerlendirme sonucuna katılıyor musunuz?

 EVET

 HAYIR

Nedeni :

Şirketimize güveniyor, onun hedef ve politikalarına inanıyor  musunuz?

 EVET

 HAYIR

Nedeni :

 

 

DEĞERLENDİRENİN GÖRÜŞLERİ

 

 

 

 

 

 

 

 

* Bölüm Sorumlusu tarafından doldurulacaktır.

  Daha üst bir görev için aday olabilir mi, ne zaman?

 EVET

1 yıl içinde

1-2 yıl içinde

Daha sonra

 HAYIR

Nedeni :

Halen yürüttüğü görev ile eş düzeyde, başka bir görevde çalışması önerilebilir mi?

 EVET

Hangi görev :

 

 

 HAYIR

Nedeni :

İŞ PLANI

                               

GELİŞİM HEDEFLERİ

Önerilen Eğitimler

1-

2-

3-

4-

5-

 

 

 

 

Formu müdürümle/ilk amirimle inceledim. Yukarıdaki her şeye katılıyorum.

 

 

 

           PERSONEL İMZASI                                    BİRİM AMİRİ                                                          ÜST AMİR

 

 

Hiç yorum yok