Çalışanlar yöneticilerinden en çok ne istiyor?
İş arama sitesi Totaljobs tarafında
yapılan ve altı bin 829 kişinin katıldığı anketin sonuçlarına göre tüm
çalışanlar ve orta düzey yöneticiler en çok iş yerinde kendilerini geliştirmek
istiyor, eğitim talep ediyor.
Totaljobs tarafından yapılan araştırmaya göre yaş
gözetmeksizin farklı sektörlerden çalışanlar (%97) özellikle bir noktada
birleşiyor: Çoğunluk için iş yerinde eğitim ve kişisel gelişim son derece
önemli. Bu önemli cevabın arkasında temposunu düşürmeden değişen teknoloji ve
sektörlerin bu nedenle gerçekleşen hızlı dönüşümü yer alıyor. Uber taksi
şoförlüğünden e-ticarete kadar işveren müşterisini memnun etmek ve elde tutmak
için var olan becerilerini güncellemek ve kendisini sürekli geliştirmek
zorunda.
Ankette “İşimde en çok neye değer veriyorum?”
sorusuna karşılık en çok verilen cevap bu nedenle eğitim. Pozisyon ve bağlılık
oranı yüzde 93’ken, yüzde 67 oranına sahip yan haklar maddesi de çalışanların
sadece maaşa odaklanmadığını gösteriyorCIPD tarafından yapılan başka bir
araştırma da aynı sonuçları gösteriyor. Buna göre iş yerinde öğrenecek şeyi
kalmayan çalışanın memnuniyeti hızla düşmeye başlıyor.
Deoloitte tarafından
yapılan başka bir anlaşma da şirketlerdeki pozisyon
çeşitliliğinin, yeni pozisyonlar oluşturmanın önemini gösteriyor. Buna göre
yeni pozisyonlar oluşturan, mevcut ve potansiyel çalışanlarının becerilerine
uygun pozisyonları hayata geçiren işveren kısa vadede kazanıyor. Oxford Üniversitesi’nde yapılan bir doktora
çalışmasının çıktıları da bu veriyi destekliyor.
Buna göre kişiye özel, yeteneklerini gösteren bir unvan, çalışanın üzerinde diğer
etkenlerden çok daha fazla olumlu etkiye sahip.
Ankette çalışan-işsiz ayrımında ortaya çıkan veriler
de son derece önemli. Buna göre çalışmayan kişiler anlaşma noktasında daha kötü
olduklarını (%45), ofiste politik olamadıklarını (%34), daha fazla duygularıyla
hareket ettiklerini ve sorumluluk almada iyi olmadıklarını (%18) belirtiyor.
Araştırmanın bir diğer verisi yine eğitim üzerine.
Ankette yeni neslin önceki jenerasyona göre eğitime ve yönlendirilmeye çok daha
fazla ihtiyaç duyduğu ortaya çıkıyor. Bunda eskiye nazaran daha karmaşık olan
iş yapış biçimlerinin etkisi büyük.
Yaştan bağımsız olarak ortaya çıkan bir diğer veri
de iletişimle ilgili. Buna göre katılımcıların hemen hemen hepsi yüz yüze
iletişimi mail ya da telefonla iletişime tercih ediyor. İletişimin bu halinin
daha çözüm odaklı ve rahat olduğu düşünülüyor.
Kaynak: totaljobs