Hemen Oku

SATIŞ DOĞRU ORANTILI BİR İŞTİR

Satışta sadece mantık yoktur.Aynı zamanda duygular da vardır.Empati, yaratıcı düşünce ve etkin dinleme iyi bir satıcının özellikleri arasındadır.Eğer bunlar eksikse geliştirmenizi tavsiye ederim.

Satış birazda istatistik işidir.Daha çok satış yapabilmek için , daha çok müşteriye gitmeli daha çok görüşme yapılmalıdır.

Görüşme sıklığıyla satış arasında doğrusal orantı vardır.Bir başka makalemde de belirttiğim gibi başarılı satıcıların yaptığı görüşmelerin % 33'ü satışla sonuçlanır.

Amerika'da yaşamış çok başarılı bir satışçı olan Frank Bettger, mesleğe başladığı ilk yılarda çok başarısız bir satıcıymış.Tam satıcılık mesleğini bırakmayı düşündüğü bir dönemde, çalıştığı sigorta şirketinin satış departmanı müdürünün yaptığı bir konuşma sonucunda istifadan vazgeçmiş.Konuşma şöyle; "Herkes satış kabiliyetine sahip değil.Zaten böyle birşey beklenemez.Diyelim hiçbir satış yeteneğiniz yok.Peki insanlarla görüşmeyi konuşmayı da mı beceremezsiniz?Eğer bu kadar kolay bir işi de yapamıyorsanız o zaman durum farklı." Yani gördüğünüz gibi Frank Bettger'in müdürü işi çok kolay göstermeyi başarmış.Bunu düşündüğümüzde dediklerinin doğru olduğunu anlıyoruz.
Yani satış için insanlarla görüşmemiz gerekiyor.Ne kadar çok görüşme yaparsak, başarı ihtimalimiz de o derece artıyor.Tabii ki çok görüşme yapıcaz diye postacı gibi alelacele çalışmıycaz. Kaliteli ve verimli çok ziyaret yapıcaz.

Düzenli ziyaretler yaptığımız müşterilerimizde çoğunlukla şu hataya kapılırız.Nasıl olsa düzenli geliyorum ürün/hizmet konuşmama, hatırlatmama gerek yok.Çok kısa süreli ziyaretlerde bile mutlaka kısa hatırlatmalar yapın.Müşterinizden ne istediğinizi açıkça söyleyin.Yoksa müşteriniz sizin ona ihtiyaç duyduğunuzu anlamayabilir ve sohbet arkadaşı olarak görebilir sizi.Verdiğiniz onca ziyarette boşa gidebilir.

Unutmayın satış istatistik işidir.Ne kadar çok görüşme o kadar çok satış..



Hiç yorum yok