Hemen Oku

MÜŞTERİ FISILTILARI

Çok basit bir kural ve gerçek vardır.Müşteriniz sizden memnun kalırsa çevresindeki herkese sizi tavsiye eder.Bu mekanizma farkında olmadan işler.Düşünün ki bir filme gittiniz.Filmi çok beğenirseniz, arkadaşlarınıza  , eşe dosta filmin ne kadar güzel olduğunu ve mutlaka izlemeleri gerektiğini tavsiye edersiniz.Buna Amerika'da  fısıltı pazarlaması deniyor.Gördüğünüz gibi hiç farkında olmadan o filmin satışını yaptınız.Belki de sizin tavsiyenizle birçok arkadaşınız o filmi seyretmeye gidecek.Ya da sinemaya gittiğinde o filme girecek.
   Yine aynı şekilde düşünelim, müşterinizle samimi, çıkarsız ve yardımcı olmaya çalışır bir şekilde görüştünüz.Tam olarak ihtiyacını tespit edip, tam olarak onun birebir işine yarayacak ürün/hizmeti sundunuz.Sizin tutum ve yaklaşımınızdan ve üründen de çok memnun kaldı.Bu müşteri sizi yakın çevresine tavsiye edecek.Bu vesileyle birçok müşteri kazanacaksınız.Aslında siz sadece bir müşteriyi kazandınız o size beş müşteri daha kazandırdı.Çalışmalar kazanılmış, memnun edilmiş bir müşterinin beş müşteri olduğunu gösteriyor.
Hatta Amerika'da yapılan bir çalışma da; fısıltı pazarlamasının başarısının %80 olduğu da söyleniyor.


Hüseyin Erenler

Hiç yorum yok