Hemen Oku

İYİ BİR SEKRETER NASIL OLMALI?

Şirketlerin hiç şüphesiz en önemli çalışanlarından biri de sekreterlerdir.Sekreterin çok önemli görevleri vardır.Dışarıdan gelen ilk aramayı sekreter karşılar, yöneticileri ve diğr çalışanları yönlendirir.Ve daha bir çok iş yapar.Bu kadar önemli bir mesleğin başarılı bir şekilde yerine getirebilmesi için ben de bir araştırma yapıp, paylaşmak istedim.


SEKRETERLİĞİ SEVMENİN GEREKLİLİĞİ


Bugün artık yeterli mesleki ve kültürel yetişkinlik olmaksızın, yöneticisinin sağ kolu olan ve sevk-idare mekanizmasının can alıcı noktasını teşkil eden sekreterlik mesleğini, tam anlamıyla yürütmek olanaksızdır.


Bu bakımdan sekreterlik, sınırlı işler yapan ve tesadüfen kazanılmış bir meslek değil,


organizasyon içinde kendisine belirlenen görevi yerine getirmenin yanısıra, bağlı bulunduğu yerde daha verimli bir çalışma ortamı kurmaya, belirli kuralları gulamaktan öte, belirli hedeflere ulaşmaya yönelik önemli bir meslek haline gelmiştir.



MESLEĞİ SEVMENİN GEREKLİLİĞİ


Bu kadar önemli sorumluluklarla bezenmiş sekreterlik mesleği, işini sevmeyen biri tarafından asla başarılı olarak yerine getirilemez. Mesleğini sevmeyen bir sekreter işine asla motive olamaz ve bunun sonucunda verim sağlayamaz. Yapısal olarak sürekli aktif olmayı gerektiren sekreterlik mesleği zor olduğu kadar eğlencelidir buna rağmen işini sevmeyen


sekreterler büyük ölçüde çevresinden ve yaygın sekreterlik anlayışından etkilenip mesleğinden soğumaktadırlar.


Gerçek olan, kişinin önce kendine ve mesleğine saygı duymasıdır bu oranda


karşısındakinden gerekli saygıyı görebilir. “İnsan neye inanırsa onu yaşar”.


Sekreter işini sevmekle hiçbirşey kaybetmeyeceğinin aksine maddi ve


manevi birçok şey kazanacağının (para, kariyer, iç huzuru vs.) ayrımına varmalıdır.


Sekreter, iş hayatında başarılar elde etmeye bakmalı en önemli hedefi hep daha iyiye yönelmek olmalı, işin olumlu yanlarını düşünerek bir çok sorunun üstesinden kolayca gelebileceğini fark etmelidir.


Mesleğini severek ve işinin gereklerini yerine getirerek çalışmalarını sürdüren sekreter, kendini sürekli geliştirir ve mesleğinde en iyi yere gelir.




GÜNE KENDİNİZİ MOTİVE EDEREK BAŞLAYIN


İnsanın iş yapma gücünü harekete geçiren etkiye motivasyon denir.

Performansla çok yakından ilişkilidir. Performans da insanın yaptığı “işi” demektir.


Performans = Yetenek x Motivasyon formülünde de görüldüğü üzere insan ne kadar yetenekli olsa da motivasyonu sıfır veya çok düşük olduğunda performansı da düşer veya sıfırlanır.

Motivasyon rehberine göz at