MÜŞTERİYE NE KAZANACAĞINI GÖSTERİN
Bir adama evrende 300 milyar
yıldız olduğunu
söylerseniz size inanacaktır.Tuttuğunuz tabağın çok sıcak olduğunu
söylerseniz inanmak için kendini tabağa dokunmak zorunda hissedecektir.
Mike Jeager
İlk etapta müşterinin sorunları teşhis edilir ve bu sorunları giderecek çözümler üretilir.Bazen tek bir ürün ya da hizmet sunuyor olabiliriz.Bu durumda da elimizdeki ürünün müşterinin hangi sorunlarını çözeceğini sunarız.
Bunların dışında bir çok müşteriye bizi neden tercih etmesi gerektiğini biraz daha açıklamamız gerekebilir.Yapmamız gereken müşterinin bizimle yapacağı iş sonucunda ne ya da neler kazanacağını göstermektir.Değer önermesi ile başlayabiliriz.
Değer Önermesi Nedir?
Değer Önermesi, çözümün müşteriye katabileceği en büyük
değerin altını çizmektir.
Müşteriye yalnızca değerin altını çizmek yetmez, aynı
zamanda kanıtlamak gerekir.
Eski beyin, en ilkel hayatta kalma mekanizmalarımızı
kontrol ettiği için yeni fikirlere ve davranışlara adapte olmaya karşı
koyar.Bazı araştırma sonuçlarına göre bazı zihinlerde değişiklik yapmanın
verdiği acı, fiziksel işkence kadar zorlayıcı boyutlarda oluyormuş.
Nasıl böyle bir dirence karşı koyabiliriz?Gerçekci olup
somut kanıtlar ortaya sunarak.(Eski beyin kanıt ister)
DEĞER ÖNERMESİ MALİYETLERİN ÜSTÜNDE OLMALIDIR
Müşteri sipariş vermeye karar verdiğinde , bunun her
zaman bir maliyeti vardır.Finansal – Stratejik ya da kişisel olabilir.
Bu yüzden müşterinin kazancı gösterilmelidir.
Sorun gibi kazançta üç ategoriye bölünebilir.
1. Finansal Kazanç ya da Yatırım Getirisi; Müşteriler
satın almalarından ölçülebilir olumlu bir getirinin olduğunun kanıtlarını gördüğünde
kanıtlanmış olur.Bunlar para tasarrufu, gelir artışı ve karlılığı yükseltmek
gibi şeylerdir.
2. Stratejik Kazanç;
Ölçülebilirliği daha az olan ama müşterilerin şirketlerine stratejik gelişim
sağlayan yararları içerir.Kalite artışı, daha hızlı ürün çeşitlendirme, daha kısa Pazar döngüleri ve pazara daha kolay giriş buna verilebilecek
örneklerdendir.Bu kazanç her zaman finanasal kazanca dönüştürülemeyebilir.
3. Kişisel Kazanç; Zihnin
daha büyük bir bölümüyle ilgilidir.Daha fazla eğlence, sahip olmanın verdiği
daha büyük gurur, promosyon için daha fazla şans, daha büyük bir başarı hissi
ya da daha fazla kişisel tatmin buna verilebilecek örneklerdendir.
KAZANCI
KANITLAMANIN DÖRT YOLU
Sunduğunuz şeyleri eski beyne kazanç olarak göstermenin
dört etkili yolu vardır.
1. Bir Müşteri Hikayesi (Kanıt derecesi %80) : Müşteri hikayeleri
kazancın en güçlü kanıtlarıdır.Ancak hikayeyi iyi seçmek gerekir.Anlatılacak
örnek hikayedeki müşteri, müşterinizle birçok ortak özelliği barındırmalıdır.Örneğin,
ABC firması 2 aydır bizim sistemimizi kullanıyor ve ortalama işlem başına 25 TL
kar ediyorlar.
Müşteri kanıtı
en güçlü kanıttır.
2. Demo (Kanıt
derecesi %60) : Demo, ürününüzün tüm
özelliklerini ve fonksiyonlarını anlatmadan, kazancı kanıtlamak üzerine
kurulmuş küçük bir gösteri ya da prototiptir.(Literatür,broşür, grafik
çalışması)
3. Veri (Kanıt
derecesi %20) : Bazen
bir ürün anlatan kişi, anlamsızca sürekli istatistik verilerden ve rakamlardan
bahseder.Karşısındaki insanları hiç düşünmeden.Rakamlar doğru şekilde ve
yerinde kullanılırsa etkilidir.Sürekli rakamlarla konuşmak etkili değildir.Çünkü
eski beynin çok anlamlandıramadığı bir durumdur.
4. Vizyon
( Kanıt derecesi %10) : Apple ın kurucusu Steve Jobs, henüz
teknolojik olarak ispatlanması mümkün olmadan, etrafındakileri kullanımı kolay
ve çok moda olan bir bilgisayar vizyonuna ikna edebilecek durumdaydı.Nasıl mı?
Karşı konulamaz bir vizyon yaratarak.
Ör : Vitessiz araba…
Hiç yorum yok