Hemen Oku

SATIŞTA DUYGUSAL ZEKA

Zeka, beyni olan her canlıda bulunan ortak bir özelliktir.Ancak bu mükemmel özellik en çok insana verilmiştir.
Hepimiz bazen duygularımızla hareket eder, bazen mantığımızla hareket eder, bazen de her ikisini de iyi bir biçimde kullanırız.Yani bazı durumlarda duygusallık bazı durumlarda da mantık ön plana çıkar.

Özellikle satış mesleğinde bulunan, satış danışmanı, satış yöneticisi, satış müdürü, ürün danışmanı, tıbbi satış mümessili gibi direk satışla uğraşan satıcıların ve satış yöneticilerinin duygusal zekalarını da mükemmel biçimde kullanmaları gerekir.Çünkü satış, analitik ve istatistik gerektiren bir iş olduğu için, her satıcının beyni bir süre sonra hesap makinası gibi çalışır.
Satıcı sürekli hesap yapar ve rakamlarla konuşur.Bu kadar analitik bir beyin, zaman içerisinde duygusallığını azaltır.Özellikle de bir satış ekibi yöneten bir satış yöneticisi ya da satış müdürünün duygusal zekasını geliştirmek için çaba sarfetmesi gerekir.Çünkü herşeyin satışa ve rakamlara bağlı olduğu bir yapıda , insanların psikolojileri ve duyguları göz ardı edilebilmektedir.Satıcının ve satış yöneticilerinin öncelikle kendini çok iyi tanımaları ve çevreleriyle daha fazla empati kurmaları gerekir. 

Peki nedir bu duygusal zeka?İngilizcesi Emotional Quotient, kısaca EQ olarak tanımlanır.
Duygusal zeka, kişinin hem çevresindeki insanları hem de kendisini duygusal olarak tanıması, anlamlandırması, konumlandırması ve o kişiye göre hareket edebilmesini yönetmesini sağlayan bir kavramdır.Duygusal zeka geliştirebilir.
Duygusal zekayı geliştirebilmek için :

  1. Empati Kurun;  kendinizi karşınızdaki insanın yerine koyarak düşünmeye çalışın.O kişinin gözüyle görmeye çalışın."Neden hayır dedi" "Niye bana soğuk davranıyor" diye kendinizi sorgulayın.
  2. Kontrollü olun; Her işte olduğu gibi satış işinde de inişler çıkışlar yaşanır.Bazen biraz fazla yaşanır.Satışlar iyi olduğunda herşey yolundadır.Satış müdürü ekibindeki satış sorumlusuna, iş veren de satış yöneticisine bir şey demez.Ama işler yolunda gitmiyor ve satış rakamlarında düşüklük yaşanıyorsa, o zaman herkes biraz daha hassaslaşır.Bu durumlarda satıcılar ve satış yöneticileri biraz daha gergin, sinirli, öfkeli ve kontrolsüz olur.Bu yüzden sinirlendiğinizde herhangi bir şey yapmamanızı öneririm.Sakinleşince karar verin ya da konuşun.Aşırı sinirlenince diyafram nefesi alın(içinize çektiğiniz havayı karnınıza doldurun) ve yavaşça dışarı verin.Bu sizi fazlasıyla rahatlatır.Kontrolünüzü asla kaybetmeyin.Unutmayın ki "Öfkeyle kalkan zararla oturur."
  3. Pozitif olun; hayata mümkün olduğunca pozitif bakın.Olumlu düşünün,Olumlu düşünen olumlu davranır.Biz farketmeyiz çoğu zaman ama olumlu, neşeli ve mutlu insanlarla daha çok görüşmek isteriz.Bu insanlar çevresindeki insanları kendilerine çeker.Düşünsenize asık suratlı, sürekli şikayet eden mutsuz bir insan olduğunuzu.Kaç müşterinizle iyi bir diyalog kurabilir ve satış yapabilirsiniz.Ayrıca olumlu düşündüğünüzde en büyük yardımcınız beyniniz olacaktır.Size doğru yolları gösterecektir.Benim yüzlerce kez başıma geldi.Deneyin ve görün.
  4.  Kendinizi tanıyın; satış işindesiniz ve işiniz insanlar.Yani satış yapabilmek için, insanlarla iyi iletişim kurabilmek için insanları iyi tanımak zorundasınız.Bunun için de öncelikle kendinizi iyi tanımalısınız.Ne zaman ve neye sinirleniyor, nelere gülüyor, nelerden hoşlanıyor, nelerden rahatsız oluyorsunuz?Bunları anlamaya çalışırken çevrenizdeki insanları da gözleyin.İnsanları ne kadar iyi tanırsanız satışta işiniz o kadar daha kolaylaşır.Bir satış ekibinin yöneticisiyseniz yine çok işinize yarayacaktır.İnsanları tanımak.Ekibinizi ne kadar çok tanırsanız, onlarla aynı dili konuşursunuz.Bu da başarı ve motivasyonu artırır.



Hiç yorum yok