Hemen Oku

SATIŞTA İNOVASYON

Ticari kazanç sağlayan ya da işletmeye ekonomik bir değer kazandıran bir yeniliğin yapılması anlamında kullanılan inovasyon, son on yılda iş hayatının gündemindeki önemli kavramlardan biri olmuştur.

Rekabetçi sektörlerde başarılı olmanın ve öne geçmenin temel şartı olan inovasyon, çok iyi yönetilmesi gereken bir iş sürecidir.

Önceleri, yalnızca ürünlerdeki ve üretim sürecindeki yeniliklere özgü bir kavram olarak algılanan inovasyon, günümüzde iş yaşamının hemen her boyutunda kendini göstermektedir.

Sürdürelebilir rekabetçi üstünlüğü amaçlayan şirketler, yönetimde, pazarlamada, finansman tekniklerinde, insan kaynakları yönetiminde yenilikçi yaklaşımları kaçınılmaz görmektedirler.
Rekabetin fiyat ve kalite ekseni üzerinde gidebileceği yer sınırlıdır.Fiayt rekabeti tüm taraflar için yıkıcı etkileri olan bir sürece kolaylıkla dönüşebilmektedir.Kaldı ki, Çin ve Hindistan gibi ölçek ekonomisinden olağan üstü yararlanan ülkelerdeki firmalarla ve benzer avantajlara sahip çok uluslu perakende zincirleriyle maliyet-fiyat anlamında rekabet etme şansı bulunmamaktadır.
Kalite ise müşteri beklentileri ile belirlenir.Müşterilerin beklentileri ise her zaman çok yüksek değildir.
Bu durumda, izlenebilecek en doğru strateji inovasyon yoluyla farklılaştırmadır.
Ürünü, üretim sürecini, yönetim tekniklerini, pazarlama ve satış becerilerini gözden geçirerek nelerin ticari ve ekonomik anlamda değer yaratacak şekilde yenilenebileceği araştırılmalıdır.

İnovasyon, her şeyden önce yeniliğe ve değişime açık bir kurum kültürü gerektirir.

Satış, çok hızlı değişen, yoğun rekabetin yaşandığı dinamik bir sektördür.Müşteri bulmanın ve müşteri yaratmanın kolay olmadığı bir iş alanıdır.Burada müşteri ve müşteri ilişkileri yönetimi çok önemlidir.
İşletme tamamen müşterilere odaklanmalıdır ve satış alanında yapılacak inovasyonu müşteri istekleri belirlemelidir.Çünkü müşteri satın almayı gerçekleştirirken akılcı kararlardan çok duygusal kararlar alabilir.

Satış sektöründe inovasyon çabasının belirsizliği ve riskleri azaltmak için, agresif, saldırgan bir strateji belirlemek yerine benchmarking yoluyla en iyi uygulamaları izlemek, gerektiğinde kopyalamak ya da elde etme stratejilerini uygulamaktır.Sonuçta her şirketin lider olması beklenmez.Uygun savunma stratejilerini geliştiren izleyici işletmeler, geliştirdikleri yeniliklerle lider şirketlerden de daha büyük avantajlar kazanabilmektedir.

Ücretsiz Satış Eğitimi Kitabı