Hemen Oku

SATIŞ GÖRÜŞMESİNDE YİNELEME

Müşteriyle yapılan satış görüşmesinde ürünümüzün ya da hizmetimizin bazı özelliklerini sürekli söylemeye çalışırız.Özellikle de ürünümüzün/hizmetimizin rakiplerde olmayan bir özelliğini vurgularız sık sık.

Bir şeyi tekrarlamak algıyı güçlendirir.Televizyon reklamları, her caddede karşımıza çıkan billboardlar, radyo reklamları da bunu desteklemektedir.



Ancak müşteri görüşmelerinde yapılan yinelemeler hep aynı şekilde olursa müşteri aynı kelimeleri duymaktan sıkılabilir.Bu yüzden, yinelemeyi ustaca kullanmak gerekir.Örneğin, otomatik vites bir araba satıyorsunuz diyelim.Otomatik vites araçlardan belki de en büyük beklenti, yokuşta kalkış yaparken geri kaçırmamasıdır.Sizin sattığınız araba da yokuşta hiç kaçırmıyor.Bunu müşteriye yinelerken, şöyle yapılabilir: “Bu araba yokuşta hiç kaçırmaz”,”Bu araba diğer otomatik vites arabalar gibi az da olsa yokuşta hiç kaçırmaz”,”Bu araba yokuşta hiç kaçırmaması ile ünlüdür” vb.

Yani ürünün/hizmetin en önemli özelliğini yinelerken, sürekli aynıyı vurguyu yapmıyoruz.Söylediğimiz bir cümleyi, bir iki dakika sonra farklı bir şekilde söylüyoruz.Yaptığınız satış görüşmelerinde yinelemenin gücünü kullanın.