Hemen Oku

Başarı İçin Hedef Nasıl Belirlenir?

Başarılı olmak, başarıya ulaşmak eminim her çalışanın her insanın öncelikli isteğidir. Ben hiç başarısız olmak isteyen birini tanımadım. Ya da hiç şöyle bir şey duymadım : "bu iş için elimden geleni yapıp başarısız olmak istiyorum." Herkes başarının peşinde. Peki başarılı olmak için ne yapmalıyız? Başarılı olabilmek için pek çok şey yapmamız lazım. Ama ben bu yazımda özellikle "hedef" konusuna değinmek istiyorum.
Çünkü başarılı insanların ortak özelliklerinden biri de kendilerine hedef / hedefler belirlemeleridir.

                                          Nereye gittiğini bilen adama herkes yol açar. - Ralph Waldo Emerson

Başarıya ulaşmak, tamamen bizim başarıya bakışımızla ve bunun bizim için ne anlam taşıdıyla yakından ilgilidir ve başarı yolu olumlu zihinsel tutumla başlar. Bu kavramla ilişkili bir başka kavram da başarısızlıkların üstesinden gelme azmidir. Bu cümleyi tekrarlamak istiyorum : başarısızlıkların üstesinden gelme azmi. Bu yönü gelişen insanların çevresindeki fırsatları ve olasılıkları daha iyi görmeye başladıklarını defalarca gördüm.

Başarıya ulaşmak için hedefler belirlemeliyiz. Çünkü hedefler başarının yapı taşlarıdır. Yukarıda belirttiğim gibi başarı herkes için farklılık gösterir. Başarıdan herkesin anladığı farklıdır. Başarılı olmak kimine göre para kazanmakken, kimine göre popüler olmaktır. Kimine göre iyi bir anne olmak kimine göre de mesleğinde ilerlemektir. Bir kitapta okuduğum bir başarı tanımı vardı. Beğendiğim için paylaşmak istiyorum : başarı, önceden belirlenen bir hedefin aşamalar halinde gerçekleşmesidir. Bu tanıma göre hedef belirlenmeden başarıdan da söz etmek çokta mümkün değildir. Öyle değil mi? başarı hedeflere ulaşmak değil midir? Hedefler, başarıya giden yoldaki ölçülebilir kilometre taşlarıdır.
Zamanla hedeflerinize ulaşmaya devam ettikçe, çalışma tarzınız ve düşünme yönteminiz değişmeye başlar.

Başarmak için belirleyeceğimiz hedeflerin ulaşılabilir ve ölçülebilir olması çok önemlidir. Ölçüşemeyen hedefler zamanla hevesinizi azaltabilir. Benim hevesimi kırdığı çok olmuştur. Yani bir bakıma hedefe vardınız mı ya da ne oranda vardınız bunu bilemeyince hedef sizden uzaklaşır. Ardından motivasyon kaybı, moral bozuklu vesaire..

Hepimizin etrafında mutsuz insanlar vardır. Hiç bir şeyle mutlu olamayan hiç bir şeyden hoşnut olmayan. Her 10 kişiden 8 inin nasıl bir dünya istediklerine dair hayallerinde net bir görüntü yoktur. Hayatının bir amacı olmayan insan ezbere yaşar. Bu yüzden hayatımızla ilgili irili ufaklı, kısa vadeli uzun vadeli hedefler koymalıyız. Bu bizi daha dinç ve enerjik tutar.

Hedef koymanın bir iyi tarafı da yaptığımız işe değer katmasıdır. İnsanların insanların işlerini nasıl ele aldıkları, hedeflerini nasıl gördüklerine bağlıdır. Önemsiz olduğuna inandığı bir hedef varsa ona ulaşmak için yaptıkları iş az değer taşır.Tam tersi durumda hedef değerli görünürse iş de daha değerli hale gelir.

Hedef belirleyen ve hedefe ilerleyen insanlar da bir şey daha fark ettim. Yapılan günlük işler de bile öncelikleri daha rahat belirleyebiliyorlar.
Kendimize kısa, orta ve uzun vadeli hedefler koyabiliriz.

Hedeflerin gücünü ancak onları  başardığımız zaman anlayabiliriz. Hedef belirlemek ve onlara ulaşma alışkanlığını bir kez edindiğimizde kendimizi başarmış hissedecek ve motivasyonumuzu artıracaktır.





Hiç yorum yok