Çalışan Memnuniyeti Yaratmak İçin 3 Anahtar
Çalışan
Memnuniyeti için 3 Anahtar
Çalışan
memnunyeti tüm işletmelerin üzerinde çalıştığı ve çalışmak zorunda olduğu bir
konudur.İşini seven, iş ortamını seven, yöneticisini seven çalışanın
motivasyonu daima yüksektir.Dolayısıyla iş sonuçları da tatmin edici
seviyededir.
Çalışanlarla
ilgili unutlmaması gereken çok önemli diğer bir husus da, çalışanların aynı
zamanda işletmenin “iç müşterisi” olduğudur.
Çalışan
memnuniyetini sağlayacak pek çok şey vardır.Ama ben bu yazımda en önemli
varsaydığım üçünü paylaşacağım.Bu üç maddenin karşılanması sonucunda,
çalışanlar yalnız tatmin olmaz, aynı zamanda işe karşı tatmin olma duygusunu da
yaşarlar.Ayrıca çalışan memnuniyetini artıracak
üç madde Amerika merkezli Sirota Consulting firmasının 2 Milyon
civarında çalışanla yaptığı bir anketin sonucunu da yansıtıyor.
1. Adalet : Temel çalışma koşulları bakımından adil bir
davranış görmek anlamına gelir. Bunlar :
-
Fizyolojik
sebepler ( öncelikle güvenli bir iş ortamı ya da taşınabilir bir iş yükü)
-
Ekonomik sebepler (ücret, iş garantisi ve ek menfaatler)
-
Psikolojik
sebepler (saygılı, ölçülü,
düşünceli,hakkaniyetli ve tutarlı)
2. Takdir
Görmek :
Önemli işler yapma ve bu işleri iyi yapma duygusunun, bu başarılarından
ötürü takdir edilmeyi ve ekibinin başarlarından dolayı gurur duymayı ifade
eder.Bu başarı duygusunun altı kaynağından bahsedebiliriz.
-
İşin
zorluk derecesi ve çalışanların bu zorluk derecesini ne ölçüde ortaya
koyabildikleri.
-
Yeni
beceriler edinme ve kendini geliştirme, riske girme ve kişisel ufkunu
geliştirme fırsatları bulabilme.
-
Performansını
sergileyebilme olanağı ve işini iyi yapabilmek için gerekli kaynaklara kolayca
ulaşabilme , yetkiye ve desteğe sahip olma.
-
İşinin
algılanan önemi; ister şirket müşteri ya da toplum için, isterse hepsi için
işin bir amacı ve değeri olduğunu bilmek.
-
Şirketiyle
gurur duymak; şirketin amacı, başarısı, etik anlayış,lider kalitesi ve etki
derecesinden kaynaklanır.
-
Performansından
dolayı takdir görmek; parasal yöntemler kadar parasal olmayan yaklaşımlar da
çok önemlidir ve çalışan tarafından beklenir.
3. Çalışma
Arkadaşlığı : Çalışanlar işyerinde sıcak, ilgi
çekici ve işbirliğini besleyen ilişkiler olmasını beklerler.İş arkadaşlığı
ortamının en kayda değer yönleri :
-
Birlikte
çalıştığı kişilerle dostça ilişkiler kurabilmek
-
Ekip
çalışması
-
Belli
bir alanda çalışan birimler arasında ekip çalışması
-
Tüm
şirket çapında iş birliği ve ekip çalışması
Bunların dışında çalışanların morali, şirketin yönetilme
şekline ve yöneticilerinin o günkü ruh haline göre iniş-çıkış gösterebilir.
Hiç yorum yok