Hemen Oku

Kariyer Planlamasında Kişisel Değerlendirme Nasıl Yapılır?

Kariyer planlamasının başlangıç noktası, bireyin kendini tanımasıyla başlar. Birey önce kendisini anlamaya ve kendisi için neyin önemli olduğuna, onu heyecanlandıran şeyin ne olduğuna, hangi becerilerin kendisi için önemli olduğuna karar vermek zorundadır. Bunun için de kendisine şu soruları sormalıdır :
  • Ben nasıl bir insanım ?
  • Nasıl yeteneklerim var?
  • Ne yapmayı istiyorum?
  • Kuvvetli yönlerim ve kısıtlarım neler?
  • Nasıl daha iyi bir pozisyona gelebilirim?
  • Niçin bu işi istiyorum?
  • Kuvvetli yönlerim ve kısıtlamalarım neler?
  • Nasıl daha iyi bir pozisyona gelebilirim?
  • Niçin bu işi istiyorum?
  • Acaba başarılı olabilir miyim?
  • Yeteneklerim bu işe uygun mu?
  • Bu iş bana iyi bir ücret ve prestij sağlayacak mı?
  • İlgi duyduğum alan kariyer amacıma uygun mu?
  • Bu alanda piyasada iş bulma şansım nedir?
Seçilen işin veya hedefin, kişinin özellik ve yeteneklerine uygun doğru bir iş olması çok önemlidir.Bu nedenle birey kendi kişilik yapısını öncelikle değerlendirmek durumundadır. 

Çalışanların kariyer kararını vermeleri için yöneticilerin çalışanlara rehberlik yapmaları gerekmektedir. Bunun için öncelikle, kariyer yönetiminde örgüt yöneticileri çalışanların, bilgi, beceri ve yeteneklerinin farkına varmalı, olumlu bir çevre yaratılarak, çalışanların kariyer hedeflerini görmelerini sağlamalıdır. Çalışanların teknik ve yönetsel alanlarda tercihlerini değerlendirme fırsatı verilerek, işinde ilerlemek isteyen bir birey için mevcut fırsatlar  çalışanlara dürüstçe anlatılmalıdır.

Çalışanların kariyer seçimindeki keşif dönemi, bireyin kendini değerlendirmesi, beraberinde kariyer beklentisi için bazı bilgi kaynaklarına başvurmasını da gerekli kılar. Bunlar ailesi, arkadaşları, yazılı kaynaklar, çalışan insanlar,sosyal örgütler ve iş sahibi kişiler olabilir.

Hiç yorum yok