Hemen Oku

Robot Satıcılar

Eğer bu yazıyı 20 yıl önce yazıyor olsaydım, yeni bir bilgisayar oyunu mu,yeni bir film mi ya da kitap mı diye sorardınız. Ama şimdi sanırım ki çok şaşırmadan okuyorsunuz. Hatta içinizden vay be "robot satıcılar" da mı yapmışlar diyenleriniz bile olabilir.


Artık günümüzde hiç bir şeye şaşırmıyoruz. Özellikle de teknolojiyle ilgili konularda. İnsanlık yararına çok yararlı buluşlar, araştırmalar ve icatlar yapılıyor. Konumuza dönecek olursak bana bu konuyu yani robot satıcıları soran bir kaç kişi oldu. Daha doğrusu sormaktan ziyade robot satıcı diye bir şey olsa nasıl olurdu?

Robot satıcılar eminim ki çok iyi ürün ve hizmet tanıtırdı. Hatta öyle bir ürün sunumu yapardı ki mükemmel olurdu. Ancak tahminimce bundan çok da öteye geçemezdi. Yani yazılımında, müşterilerden gelecek soru ve yorumlara sadece bir kaç kelime ile bilgi verebilirdi. Bunu da tabii ki ciddiyetle yapardı. Düşünsenize espri ve şaka yapamayacak. Hele bir de Türkiye'de hiç şansı yok.  Malum bizim insanımız sıcak kanlıdır. Sohbeti sever. Bizim robot satıcı güzelce sattığı ürünü tanıttı diyelim. Sonra başlayacak diyalog :

Müşteri  :  Hemşerim iyi anlattın da kaç para bu?
Robot Satıcı : Hemşerim araştırılıyor..

Müşteri : Yok robot ben sana öylesine dedim. Araştırma sen sadece fiyatını söyle.
Robot Satıcı : 575 Lira

Müşteri  :  Fiş almasam ne olur?
Robot Satıcı : Bilmiyorum, ne olur?

Müşteri : Boş ver memleket nire senin?
Robot Satıcı : Japonya

Müşteri  :  İçinden mi?
Robot Satıcı : Tanımlanamayan soru.

Müşteri  :  Azıcık indirim yap toprağam çok dedin.
Robot Satıcı : Üzgünüm indirim yapamam.

Müşteri  :  İyi o zaman 25 ini at düz hesap 550 ye yuvarla.
Robot Satıcı : Ürün yuvarlak değil.

İnanın bana bu diyaloğun sonu robot satıcının Türk Müşteri karşısında devrelerinin yanmasıyla sonlanır. 

Bu uydurma şaka diyalog bir  tarafa gerçekten bu konuyu düşündüm. İş sadece ürünü iyi anlatmayla bitseydi her profesyonel satıcı sadece buna yönelirdi. İleride robot satıcılar yaparlarsa çok başarılı olacağını hiç sanmıyorum. Çünkü ikna etmeye çalışamayacak, espri yapamayacak, yöresel konuşamayacak, müşteriyi etkili bir şekilde dinleyip çözüm üretemeyecek. 

Yani sözün özü, satış mesleğinden evine ekmek götüren arkadaşlar rahat olun. Robotlar ileride belki hayatımızın bazı alanlarında aktif yer alacak. Ama sizlerin işinizi asla elinizden alamayacak.


Hiç yorum yok