Hemen Oku

Rakip Firma Analizinin Önemi

Rakip firma analizleri şirketler için son derece önemli bir konudur. Çünkü şirketler yönünü bazen rakiplerine göre belirler. Ayrıca rakipleriniz hem ürünleriniz hem de pazar hakkında size bilgi edinmeniz konusunda çok yardımcı olur. Rakip firmaların ne yaptığını araştırırken pek çok bilgiye ulaşırsınız.


Rakip firma faaliyetlerini nasıl yapmalısınız?

Pazarında lider bazı şirketlerin yaptığı bir hatayı yapmamaya dikkat edin. Bu hata, lider firmanın kendisini zirvede görmesi ve zirvenin başka bir şirket tarafından ele geçirilemeyeceğini düşünerek rehavete kapılmasıdır. Unutmayın ki hiç bir rakip şirket boş durmaz. Sürekli kendini geliştirmeye iyileştirmeye uğraşır. Bu yüzden siz de daima şirketinizi iyileştirmeye ve geliştirmeye odaklanmalısınız.(lider olsanız bile)
Başarılı şirketleri incelediğimizde hepsinin ortak bir gizli özelliği ortaya çıkıyor. Hepsi de rakiplerini çok yakın takip ediyor. Özellikle reklam ve pazarlama stratejilerini buna göre şekillendiriyorlar. 

Satış ekiplerimize sürekli söylerim; rakipleri çok yakın takip edin. Bir de klasik sorularım vardır ki sürekli sorarım. Size de bu soruları sürekli sormanızı tavsiye ederim.
Rakipler hangi promosyonlarla çalışıyor? 
Rakipler ne tip kampanyalar yapıyor?
Rakipler tahsilatları ne şekilde alıyor?
Rakipler özel iskontolar uyguluyor mu?
Rakipler VIP müşterileri ne sıklıkla ziyaret ediyor?
Rakipler VIP müşterilere farklı ne sunuyor?

Bu soruları her sorduğumda neredeyse her seferinde farklı cevaplar alırım. Çünkü yukarıda da belirttiğim gibi hiç bir firma boş durmaz. Muhakkak bir şeyler yapar. Bu yaptıkları bir şeyler bize "rakip firma faaliyetleridir. 

Bulunduğunuz pazarda çok sayıda rakip varsa ve bunların her birisi de önemli ve takip edilmesi gereken rakipler ise satış ekibinize "rakipleri takip edelim ve ne yaptıklarını öğrenelim" diye genel bir istekte bulunmayın. Satış ekibinizde ki her bir arkadaşınıza bir ya da birden fazla rakip şirket takibi görevi verin. Örnek : "Ahmet sen X firmasını takip et, Mehmet sen Y firmasını takip et, Hüseyin sen de Z firmasını takip et" şeklinde görevlendirme yapın. Böylelikle her bir çalışanınıza sorumluluk vermiş olursunuz. Ayrıca çalışanlarınız da hangi firmaları takip edeceklerini bilirler.

Askeri bir söz vardır ya "Su uyur, düşman uyumaz" Biz de bu sözü şöyle değiştirelim : "Su uyur, rakipleriniz uyumaz"
Bu yüzden rakip şirketlerinizi çok iyi takip edin

Hiç yorum yok