Hemen Oku

Bazıları Bilmez, Bazıları da Bilmediğini Bilmez

En büyük güç nedir diye sorsam belki hiç düşünmeden paranın gücü dersiniz. Ama inanın bana para falan değil. Hayal gücü.


Küçük hatalar zamanla daha büyü hatalara dönüşüyor. Bu yüzden yaptığınız küçük hataları muhakkak önemseyin. 

Sizden daha cahil insanlara muhtaç kalmamaya çalışın. Bu sizin olabilecek en  kötü reçetedir.

Cahil insanlarla asla tartışmayın. Ben bir zamanlar çok tartıştım ama inanın bana galip geldiğim bir tartışma olmadı. Çünkü cahil insanlarla tartışacağınız zaman onun seviyesine iniyorsunuz, daha doğrusu karşınızdaki kişi sizi oraya çekiyor. Yani kendi alanına ve siz orada nasıl mücadele edeceğinizi bilmiyorsunuz. Çünkü sizin savunma kalkanlarınız ve silahlarınız kendi alanınızda kaldı. Tamamen tek başınızasınız. 

Cahil insan dibinde çamur olan bir bardak suya benzer. Azıcık çalkalayınca tüm su bulanır.

Cahil insan, çözüm üretmez, sızlanır ve sürekli söylenir.

Eğer çalışanlarınız arasında cahil insanlar varsa niyetine bakın. Eğer iyi niyetli zararsız biriyse onu yetiştirmeye çalışın. Ama kötü niyetli ise hiç uğraşmayın. Sadece yorulduğunuzla kalırsınız.

Cehalet bedava gelir ama giderken çok şeyi de beraberinde götürür.

Cehaletle ciddi mücadele vermek ve onu ele geçirmek gerekir. Yoksa o bizi ele geçirir.

Bazen bilmediğimizin bile farkında olmadığımız gerçekler var. Bunlardan biri değişime ve gelişime açık olmadığımızdır. Bu çok fazla konu barındıran bir durumdur. Yani pek çok alanda değişime ihtiyacımız vardır ama bunları bilmeyiz. Arada bir kendimizi sorgulamalıyız.

Bir şeyi yönetmek istiyorsanız ki bu sadece personel değildir. İş, personel, proje her neyse. Mutlaka ölçün. Ölçmediğiniz şeyin durumunu bilemez ve doğru bir iş planı oluşturamazsınız.

Biz Türk insanının belirgin özelliklerinden biri de "bilmiyorum" demeyi sevmemesidir. Basit adres sormalarda bile bilmediğimiz zaman bilmiyorum demekte zorlanırız. Aslında bilmiyorum dediğimizde bilgi kapıları bize açılmaya başlar. Bilmediğimiz şeyi öğrenmeye çalışırız. Hafifliği de cabası. Bilmiyorum de kurtul. Ama hemen araştır ve öğren.
Bilgi ve iletişim çağında yaşıyoruz. Bilgiye ulaşmak sadece saniyeler sürüyor. Gün içinde google'yi kaç defa kullandığımı tahmin bile edemezsiniz.

Eğitimlerimde ve seminerlerimde özellikle müdür arkadaşlara hep söylerim. Ekibinize bir hedef verdiğinizde ya da bir iş verdiğinizde muhakkak nasıl yapacaklarına dair bir yol haritası da verin. Çünkü; "bazıları bilmez, bazıları da bilmediğini bilmez."

Hiç yorum yok