Hemen Oku

Pazarlamada Konumlandırmanın Önemi

Profesyonel pazarlamacılar pazarlamada konumlandırmanın ne demek olduğunu ve önemini iyi bilir. Gerçekten de başarılı bir pazarlama iyi bir konumlandırmayla başlar. Pazarlamada ürün konumlandırmanın önemli unsurlarını şöyle sıralayabiliriz :


1. Olası müşterilerinizin aklında kendinize bir konum oluşturmalısınız.

2. Konumunuz tekil olmalıdır. Yani basit, anlaşılır tek bir mesaj içermelidir.

3. Konumunuz sizi rakiplerinizden ayrı bir yere koymalıdır.

4. Her müşteriye her şeyi birden sunamazsınız. Bu yüzden bir şeye odaklanın.


Size Domino's Pizza dan bir örnek vereceğim. Domino's Pizza, hizmet konumlandırmasını en iyi yapan şirketlerin başında gelir. Yıllar boyunca kaliteyi, fiyatı ya da değeri hiç söylememiş hatta ağzına bile almamıştır. Bu klişeleşmiş şeyler yerine bıkmadan ve yılmadan süratini vurgulamıştır.



Hatta bir sloganı vardı birçoğunuz hatırlayacaktır :"30 dakikada getirmezsek, paranızı biz öderiz. 

Sonuçta Domino's Pizza adrese pizza teslim işinde ayırt edici hız kavramını adeta sahiplenmiştir. Gerçekten de hız ve güvenli teslimat deyince benim de aklıma gelen birkaç markadan birisidir. 
Domino's Pizza nın başkanı Tom Monaghan kendisini bu işin sırrını soran gazeteciye şöyle bir cvap vermiş : "Tek bir şeyi en iyi şekilde yapmaya fanatikçe odaklandık"

Hepimiz için buradan çıkarmamız gereken bir sonuç var bence. İşe sadece pazarlama, satış, iş geliştirme gözüyle bakmayın. İşe başarı gözüyle bakın. Ne demek istediğimi anlayacaksınız. Başarılı işletmeler ve başarılı insanlar işlerine çok iyi odaklandığı için başarılılar.

Ücretsiz Satış Eğitimi Kitabı

Hiç yorum yok