Hemen Oku

Satışları Artırmak İçin Bunları Uygulayın

Hangi sektörde olursak olalım, hangi işi yapıyor olursak olalım en önemli şey satış yapmaktır. Daha önceki yazılarımda ve seminerlerimde de sıkça söylediğim bir şey vardır. "Dünyanın en iyi hizmetini de sunsanız ya da dünyanın en kaliteli ürününü de pazarlıyor olsanız, satışa çeviremediğiniz sürece hiç bir işe yaramaz" . Özellikle de günümüz rekabetçi koşullarında satış çok daha önemli bir hal almaktadır. Unutmayın ki rakipleriniz asla boş durmuyor ve durmayacak. Bu yüzden sizin daha aktif olmanız gerekiyor. 

>  Sattığınız ürün ya da hizmet için her şeyden önce doğru müşterileri bulmalısınız. Pazarlamada "hedef müşteri" dediğimiz kitle. Hedef müşterilere ulaşabileceğiniz doğru kanalları bulun. Sonrasında da hedef müşterilerinizle her zaman iletişimde kalın. (Şahsen, iletişimin çok ekmeğini yedim.) Sizlere de tavsiye ederim.

Çok iyi analizler yapın. Örneğin müşteriler neden sizin ürününüzü/hizmetinizi satın almalı. Ya da ürününüzü satın alan müşteri neden sizi tercih etti.

Müşterilerinizi can kulağıyla dinleyin. Davranışlarına çok dikkat edin. Müşteri ilişkileri yönetimi ve satış eğitimlerinde muhakkak söylerim bunu. Müşterinizin söylediği her şeyi dikkatle dinleyin. Özellikle de şikayet ve memnuniyetsizlik durumlarında daha da dikkatli dinleyin. Unutmayın ki şikayet eden müşteri altın müşteridir. Belki de pek çok müşterinizin yapmadığı bir şeyi yapıyor. Sizin gelişmenizi ve eksiklerinizi tamamlamanızı istiyor farkında olmadan. Şikayet eden müşteri işletmenizin sizin görmediğiniz eksiklerini size söyler. Bu da çok değerli bir bilgidir sizin için.

Pazarınızda bulunan ve sizinle benzer ürünleri satan şirketlerle satış anlaşmaları da yapabilirsiniz. (tabii ki sizinle aynı coğrafyada olmamak koşuluyla)

Sadece yeni müşteriler bulmaya odaklanmayın. Aynı zamanda mevcut müşterilerinizi de elde tutmaya çalışın. Unutmayın ki yeni müşteri bulmak sizin için ekstra maliyettir. Mevcut müşterileriniz için dönemsel kampanyalar yapabilir ya da onları özel günlerinde hatırlayabilirsiniz.

Sattığınız ürünlerin yanı sıra bu ürünlere paralel hizmetler de sunmaya çalışın. Böylelikle müşterileriniz başka şirket arayışına girmemiş olur.

Fiyatlarınızı sürekli kontrol edin, piyasanın ne çok gerisinde kalsın ne de çok üstünde. Tavsiyem daima dengeli bir fiyat politikanızın olmasıdır. Yüksek fiyatlar vermeniz satışınızı azaltır. Düşük fiyatlar müşterileri çeker ama size para kazandırmaz. Karlılığınızı asla düşürmeyin.

Müşterilerinize satış yaparken sadece tek bir ürün satıp satışı kapatmayın. Çapraz satış yapmaya çalışın. Sattığınız ürün ya da hizmetin yanına onu tamamlayıcı bir başka ürün daha önerin. Doğru bir çapraz satışla satışlarınızı minimum %20-25 artırabiliriniz.

Arada bir kampanya yapın ve kampanyalardan müşterilerinizi mutlaka haberdar edin. Kampanya yaparken dikkat etmeniz gereken en önemli husus, sık sık kampanya yapmamaktır. Kampanya arada bir olursa dikkat çeker. Sık kampanya yaptığınızda müşteriler de, "nasıl olsa yenisini bir daha yaparlar"bir algısı başlar. Yaptığınız çoğu kampanya başarısızlıkla sonuçlanır. Bu da sizde moral ve motivasyon kaybına neden olabilir.Satış artırmaya çalışırken, satışlarınız düşebilir.

Sadakat kartı yapabilirsiniz. Çoğu zincir mağazanın yaptığı şekilde, içinde puan biriktirilen ve sonunda hediye ya da iskonto sunan bir müşteri bağımlılık kartı yapmak satışlarınızı artırabilir.

Müşterilerinize ödeme kolaylığı sağlamanız satışlarınızın artmasını sağlar. Özellikle taksitli satış. Taksitli satış yapan ve özellikle taksit sayılarını yüksek tutup çok fazla sayıda müşteriye satış yapan (hem de karlı satış) onlarca mağazalar zinciri tanıyorum.

Hiç yorum yok