Hemen Oku

ETKİN DİNLEME

Hala satıcıların çok konuştuğu anlattığı ve bu şekilde başarılı olduğu hatalı bir düşünce var.Bu kesinlikle yanlıştır.Satıcı çok iyi bir dinleyici olmalıdır.

Müşterisini gereksiz bilgilerle boğan, sürekli konuşan, karşısındakini sıkan bir satıcı ihtiyacı asla belirleyemez.Sadece kafasındaki şeyleri anlatır ve gider.Bir daha da o müşteri adayıyla görüşme şansını yakalayamaz.

Çok sevdiğim bir Çin atasözü var; "İki dinle, bir söyle".Ne kadar doğru değil mi?
Müşterinizi açık uçlu sorular sorarak konuşturun.Etkin dinleyin ve müşterinin asıl ihtiyaç duyduğu şey ya da şeyleri belirleyin.
Müşterinizin ihtiyaçlarına cevap verebilirseniz, size daha fazla güvenir ve bir sonraki seferlerde de sizi tercih eder.


Hiç yorum yok