Hemen Oku

SATIŞ GÖRÜŞMESİNDE SABIRLI OLMAK

Bir satış görüşmesi bazı aşamalardan oluşur.Randevu alınır, görüşmeye ön hazırlık yapılır, müşteriyi konuşturmak ve biraz daha tanıyabilmek için açık uçlu sorular sorulur, etkin dinlemeyle  ihtiyaç  ortaya çıkarılır.Bundan sonrası biraz daha kolaylaşmış gibi görünür.Ancak görüşmeler her zaman böyle sıralamayla gitmez.Müşteri bazen konuyu çok dağıtır, bazen de çok az konuşur ya da itirazlarda bulunur.
Yani anlatmak istediğim şey, görüşmelerde sabırlı olmamız gerektiğidir.Bazen en son safhaya gelip, yolunda gitmeyen bir durumdan dolayı ki genellikle fiyat ya da başka bir konudan itiraz olur, işte bu basamaktan birinci basamağa tekrar dönmemiz gerekebilir.Bu süreci sabırla yönetmeli ve yolunda gitmeyen durumun bizim eksiğimizden kaynaklandığını düşünerek telafi etmeliyiz.
Satış sürecinde ilk görüşmede her zaman başarılı olamayacağız.Bu durumda pek çok satış temsilcisi arkadaşım, hemen üzülerek vazgeçiyor.Ama sağlam satışçı hemen moralini bozmaz hatta hiç bozmaz ve ikinci ziyaretine hazırlanır.Birinci görüşmesini gözden geçirip eksikliklerini tamamlar.
İstatistiklere göre uzman satışçıların;

%46 sı aynı müşteriye sadece bir kez,
%24 ü aynı müşteriye sadece iki kez
%14 ü aynı müşteriye sadece üç kez,
%12 si aynı müşteriye dört kez ,
%4 ü beş kez gidiyor.
Sonuç şaşırtıcı, tüm satışların %60 ı bu yüzde dörtlük kesim tarafından gerçekleştiriliyor.

Başarılı satışcıyla başarısız satışcıyı ayıran özelliklerden birisi de budur.İyi satışçı pes etmez.

Siz de pes etmeyin..

Hüseyin Erenler


Hiç yorum yok