Hemen Oku

MÜŞTERİYLE SOHBET MATERYALLERİ

Müşteriyle iletişime geçebilmek için karşılıklı konuşmamız gerekir.Görüşmeye girer girmez hemen iş konuşmamalıyız.Bu büyük bir hatadır.Hem de geri dönüşü olmayan bir hata.Peki ne yapıcaz?
Öncelikle ortamın gerginliğini atıp, havayı yumuşatıcaz.Bunun içinde bir sohbet açmamız gerekir.Hiç tanımadığınız birisiyle, özellikle de bu müşteriniz ise sohbet konusu bulmak biraz zor olabilir.Bunu kolaylaştırmak için ben yıllardır şöyle yaparım: İçeri girdiğimde çaktırmadan odayı hızla tararım.İyi bakınca mutlaka bir sohbet materyali çıkar.Bu bazen masadaki bir resim, bazen, duvarda asılı bir diploma yada sertifika, bazen de kenarda duran bir müzik enstrümanıdır.Bunlar müşterinizin özel alanındaki şeylerdir.Ve her insan kendisiyle ilgili konuşulmasına bayılır.Müşterinize kendisiyle ilgili birşeyler sorarsanız mutlaka uzun uzun anlatmak isteyecektir.Bu sizin için eşsiz bir fırsattır.Bırakın müşteriniz anlatsın, siz sadece sabırla dinleyin.Bu sohbet sırasında müşteri size siz de müşterinize ısınırsınız.Onun hakkında pekçok şey öğrenirsiniz.
Hakkında öğrendiğiniz şeyler ilişkinizin güçlenmesine, müşterinizin de size güvenmesine ve iş yapmasına sebep olur.Beni başarı kılan yegane sebeplerden birisi de buydu.Umarım siz de uygular , başarılı olursunuz.

Hüseyin Erenler

Hiç yorum yok