MÜŞTERİYE HİKAYE
ANLATMAK
Yeni bir
ürün anlatacağınız zaman, önemli bir fikri karşı tarafa kabul ettireceğiniz
zaman ya da müşteriyi ikna edeceğiniz zaman etkili bir hikaye anlatmak çoğu
zaman işe yarayabilir.Burada en önemli şey hikayenin gerçekten etkili ve
hafızalardan çıkmayacak bir hikaye olmasıdır.
Etkili ve
güçlü bir hikaye, dinleyicisini anlatılan olayların içine çeker.Bu esnada eski
beyin duygusal bir süreç yaşar.Yorumsuz kalır, adeta teslimiyetçi ruh haline
geçer.
Birçok lider
hikaye anlatır.Hatta hikaye anlatma konusunda bazıları yeteneklidir ve bu bir
avantajdır.
Hikayelerle
satış yapma olasılığı üstünde çalışılması gereken bir konudur.İyi bir hikaye
seçmek(özellikle konuyla ilgili) ve hikayeyi mükemmel bir şekilde anlatmak.
Müşteriyle
satış görüşmesindeyken de aynı şey geçerlidir.
Ürün ya da
hizmetimizi sunarken iddialar da bulunuruz.Bu iddialar aslında satışın kilit
noktalarıdır.Sunduğumuz çözümün gerçek değeridir.Kanıtıdır.
İçi dolu
sağlam bir iddia müşteri için satın alma yolunu açar.
İddialar,
kısa, açık ve konuya odaklı olmalıdır.Kısa olması zihinde kalması ve rahat
hatırlanması için önemlidir.Görüşme boyunca iddiaların sık sık hatırlatılması
faydalı olacaktır.Ne kadar sık tekrarlanırsa beyine kazınır.Sonrasında
müşteriniz de artık o kelimeleri tekrar eder.Sizin ürününüz aklına geldiğinde
iddialarınızı hatırlar ve başka yerlerde de tekrar edebilir.Sanki sizin bir
şubeniz gibi çalışır.Reklam ve yayılma için çok değerli bir çalışma .
İddianın
kısa olması ve sık tekrarlanması ne kadar önemli ise, müşterinin sorununu
çözmeye yardımcı olması da o kadar önemlidir.
İddiaya
dikkat çekmek için konuşmacıların bazı sözleri dikkatimi çekti ve not aldım.Bu
sözler : “bakın-tekrar söylüyorum-tekrar
etmek gerekirse-hatırlamanız gereken şey-özetleyecek olursak-gerçekten”
Cümle içinde
kullanıldığında iddianın üzerine yoğunlaşıyor.
Ayrıca
araştırmalara göre insan, üçlü gruplamaları daha çok akılda tutabiliyormuş.Yani
11. 2.
3. gibi..
Hüseyin ERENLER
Hiç yorum yok