Hemen Oku


MÜŞTERİYE HİKAYE ANLATMAK

Yeni bir ürün anlatacağınız zaman, önemli bir fikri karşı tarafa kabul ettireceğiniz zaman ya da müşteriyi ikna edeceğiniz zaman etkili bir hikaye anlatmak çoğu zaman işe yarayabilir.Burada en önemli şey hikayenin gerçekten etkili ve hafızalardan çıkmayacak bir hikaye olmasıdır.

Etkili ve güçlü bir hikaye, dinleyicisini anlatılan olayların içine çeker.Bu esnada eski beyin duygusal bir süreç yaşar.Yorumsuz kalır, adeta teslimiyetçi ruh haline geçer.
Birçok lider hikaye anlatır.Hatta hikaye anlatma konusunda bazıları yeteneklidir ve bu bir avantajdır.
Hikayelerle satış yapma olasılığı üstünde çalışılması gereken bir konudur.İyi bir hikaye seçmek(özellikle konuyla ilgili) ve hikayeyi mükemmel bir şekilde anlatmak.
Müşteriyle satış görüşmesindeyken de aynı şey geçerlidir.

Ürün ya da hizmetimizi sunarken iddialar da bulunuruz.Bu iddialar aslında satışın kilit noktalarıdır.Sunduğumuz çözümün gerçek değeridir.Kanıtıdır.
İçi dolu sağlam bir iddia müşteri için satın alma yolunu açar.
İddialar, kısa, açık ve konuya odaklı olmalıdır.Kısa olması zihinde kalması ve rahat hatırlanması için önemlidir.Görüşme boyunca iddiaların sık sık hatırlatılması faydalı olacaktır.Ne kadar sık tekrarlanırsa beyine kazınır.Sonrasında müşteriniz de artık o kelimeleri tekrar eder.Sizin ürününüz aklına geldiğinde iddialarınızı hatırlar ve başka yerlerde de tekrar edebilir.Sanki sizin bir şubeniz gibi çalışır.Reklam ve yayılma için çok değerli bir çalışma .

İddianın kısa olması ve sık tekrarlanması ne kadar önemli ise, müşterinin sorununu çözmeye yardımcı olması da o kadar önemlidir.

İddiaya dikkat çekmek için konuşmacıların bazı sözleri dikkatimi çekti ve not aldım.Bu sözler : “bakın-tekrar söylüyorum-tekrar etmek gerekirse-hatırlamanız gereken şey-özetleyecek olursak-gerçekten”

Cümle içinde kullanıldığında iddianın üzerine yoğunlaşıyor.

Ayrıca araştırmalara göre insan, üçlü gruplamaları daha çok akılda tutabiliyormuş.Yani
11.   2.   3.  gibi..


     Hüseyin ERENLER




Hiç yorum yok