Hemen Oku

B2B PAZARLAMA MODELİ

B2B PAZARLAMA

B2B nin ingilizce açlımı: "Business to Business" dir.Anlam olarak baktığımızda "şirketler arası pazarlamadır"

B2B e ticaret özellikle KOBİ ler ve diğer tüm firmalar için oldukça avantajlıdır.E ticarette ürün
seçenekleri artar, ürün kalitesi yükselir, ödeme ve teslimat sorunları da azalır.Bu şekilde yapılan e ticaret sayesinde dünyanın her yanında yaşayan müşteriler(alıcılar) üretilen her tür üründen/hizmetten haberdar olur.Detaylı bilgi sahibi olur.

Diğerlerine nazaran daha düşük kaliteli ve daha düşük fiyatlı ürünlerin pazara girmesiyle üreticiler arasında rekabet yükselir.Bu da maliyetlerin düşmesine sebep olur.
B2B klasik iş modellerini değiştirmiş ve aşağıdaki avantajları bize sunmuştur.


  • Daha iyi müşteri tatmini sağlar
  • Daha iyi müşteri desteği sağlar
  • Yeni ürün ve hizmetler pazara daha hızlı girer
  • Daha iyi alış ve satış işlemleri gerçekleşir
  • Daha iyi servis sunulur
  • Daha az üretim ve işletim maliyeti sağlar
  • Daha düşük stok maliyeti sağlar
Yani B2B daha fazla müşteri memnuniyeti ve maliyet düşüklüğü sağlamaktadır.

Many to many (çoktan çoğa) denen bu model, satıcı ve alıcı şirketlerin ürün ve hizmetleriyle ticareti  oluşturulan aracı sitelerdir.Günden güne bu sitelerde yapılan alışverişler artmaktadır.
B2B pazarlama modelinde oluşturulan sanal pazar, üreticilerin hazırlayıp sundukları ürün kataloglarının birleştirilmesi ile oluşturulur.
B2B sisteminde açık artırma, fiyat isteme ve ters açık artırma kolaylıkla yapılabilmektedir.
B2B ye uygun çalışmak isteyen şirketin yazılım ve donanım olarak güçlü olması gerekir.Bilgilerin ve stokların sürekli güncellenmesi çok önemlidir. 

Hiç yorum yok