Hemen Oku

B2C PAZARLAMA MODELİ

B2C : Türkçe karşılığı, İşletmeden tüketiciye anlamına gelen "Business to Consumer" dir.
Birçok ticari işletmelerin kendi web sitelerinden pazarlama ve satış yapabilmelerini sağlayan tüm işlemler B2C dahilindedir.Zaten son yıllarda çıkan yasa ile ticari işletmelerin
kendilerine ait web sitesinin olması da zorunlu kılınmıştır.B2C pazarlama modelinde, müşteriler ihtiyaç duydukları ürün ya da hizmetleri, o şirketin web sitesi üzerinden sipariş eder, ya da bir çok markanın satıldığı online alışveriş yapılabilen sitelerden de sipariş edebilirler.Yani alışveriş sanal ortamda gerçekleşir.Müşteri siparişini oluşturur ve  ödeme için kredi kartı bilgilerini de ilgili web sitesine gönderir. Bu işlem VPOS denilen, Internetten kredi kartı ile  alışveriş yapma olanağı sağlayan oldukça güvenli ve gizlilik sistemleri gelişmiş bir ödeme mekanizmasıyla gerçekleşir. VPOS sistemi, dışarıda yaptığımız alışverişlerde kullandığımız kredi kartlarını çeken POS cihazlarının Internette kullanılan versiyonlarıdır. VPOS, bankalar aracılığıyla işleyen bir sistem olduğundan, pazarlayıcı firmanın bu tür ödemeler için VPOS hizmeti sunan bir bankayla e-ticaret sözleşmesi imzalaması gerekmektedir. Ülkemizde bir çok banka bu hizmeti sunmaktadır. Bunun dışında ilgili firma müşteriye farklı ödeme olanakları da sunar.Kapıda nakit ödeme, EFT ya da havale gibi.B2C pazarındaki bu sipariş ve ödeme sistemi perakende piyasalarında iş yapan firmalar ya da perakendeciler için oldukça büyük avantajlar sağlayan bir e-ticaret sistemdir.
B2C birçok avantaj sağlamaktadır.B2C nin avantajları 
  • Müşteri, 7 gün 24 saat istediği anda sipariş verebilir,
  • Aracısız, direkt müşteriye ulaşabilme olanağı sağlar
  • Web sitenizdeki geri bildirim sistemiyle müşteri istek ve taleplerini yakından izleyebilme şansı
  • Sadece bulunduğunuz şehirde değil, şehirler arası hatta uluslararası pazarlara bile açılabilme, rekabet gücü elde edebilme şansı sağlar. Büyük firmaların sahip olduğu ihracat olanaklarından küçük firmalarında yararlanabilme şansı sunar.
  • Pazarlama faaliyetleri için gereken personel, zaman ve araç maliyetlerini minimuma indirebilme ve böylece etkin tasarruf ve verimlilik avantajı sağlayabilme olanağı.
  • Müşteri yönünden alışverişte zaman, mekan gibi zorunlulukların ortadan kalkması. Ayrıca alışveriş sürecinin uzamadan kolayca tamamlanması.
B2C e-ticaret sayesinde bu avantajları yakalamanın yolu , aşağıdaki noktalardan geçmektedir.
  • Her konuda olduğu gibi B2C e-ticaret uygulamalarında da profesyonel düşünce ve yaklaşım en önemli konudur. Teknolojiyi takip, e-ticaret altyapı kurulumunda özen ve profesyonel bilişim ve yazılım firmalarıyla çalışma başlangıç anlamında ihmal edilmemesi gereken konulardır.
  • Müşteri güveni ve bağımlılığı için, aldığınız siparişleri taahhüt ettiğiniz zaman dilimi içinde müşteriye ulaştırmanız şarttır.
  • Web siteniz sizin sanal işyerinizdir, bu nedenle nasıl işyerinize özen gösteriyorsanız, web sitenizin de dizayn, içerik ve kullanışlılık açısından işlevli, zengin, hızlı açılan ve rahat gezilen bir tasarıma sahip olması gerekir. Belli aralıklarla güncelleme yapmalı, pazarladığınız ürünlerin eksiksiz detaylarına dikkat etmeli, hızı düşüren ve göz tırmalayan görsel tasarım yerine, işlevli ve boğucu olmayan, göz yormayan bir görsel tasarımı tercih etmelisiniz.

    B2C ne kadar avantajlı ve pratik bir pazarlama şekli de olsa, biz müşteri olarak  yine de güvenilir ve markalaşmış online sitelere yönelelim.Hiç adını bile duymadığımız sitelerden gelen ekstra indirim mesajlarını dikkate almayalım.Çünkü internet ortamında maalesef kötü niyetli çok sayıda şirket ve kişi var.

    Herkese keyifli ve kazançlı alışverişler dilerim.

Hiç yorum yok