Hemen Oku

MAĞAZADA SATIŞ YAPARKEN

Her insan alışveriş yapmayı ve satın almayı çok sever.(özellikle başımızın tacı kadınlar)Hatta bir çoğumuz bu şekilde rahatlarız.Satın almak mutlu eden olumlu bir durumdur.Ancak bir mağazaya bir şeyler almak için girdiğimizde, satış danışmanı üzerimize doğru gelip birşeyler satmaya çalışınca bu durumu hiç sevmeyiz.Yani hepimiz satın almayı severiz ama bize satılmasını istemeyiz.

İşte burada "Satış Danışmanları" na büyük iş düşüyor.Maalesef  yeterli satış eğitimi almamış ya da tek hedefi o ay kendisine verilmiş olan olan satış kotasını tutturmak olan arkadaşlarımız çok aceleci davranıyor.O an akıllarında tek birşey var o da hedefi nasıl tutturacağı.Yani müşteriyi nasıl karşılayacağının, nasıl bir tutum ve davranış sergileyeceğinin, müşterinin asıl ihtiyacının ne olduğunu ortaya çıkarmanın ve müşteriye nasıl yardımcı olacağının bir önemi yok sanki.
Ama biraz daha sabırlı olup, müşterinin yanında olduğumuzu ve ona yardım etmek istediğimizi göstermeliyiz.
Satış duygusal bir durumdur.Bazı insanlar ihtiyaçtan, bazı insanlar da istedikleri için alır.

İhtiyaç  :  Mantıksal
İstek     :  Duygusal

Duygusal dürtü yani istek daha ağır basar.Çoğu zaman bir şeyi satın alır ondan sonra da çok iyi yaptığımızı ve gerekçelerini sayarız.Hatta yakın çevremize neden aldığımızdan bahsederiz sormamalarına rağmen.
Tüm satıcı arkadaşlarımın beden dilini okumayı öğrenmelerini tavsiye ediyorum.Bu sizi müşterinize bir adım daha yaklaştırır.
İkinci aşamada müşteriye nasıl yaklaşmamız geliyor.Farklı kişilik tipleri vardır.Birçok kaynak insan tiplerini üçe bazı kaynakar ise dörde ayırır.Ama temelde 3  gruptur.
1. Görseller
2. İşitseller
3. Kinestetikler (Duygusallar)
Görseller toplam müşterinizin %35 ini,
İşitseller toplam müşterinizin  %25 ini
Kinestetikler ise toplam müşterinizin %40 ını oluşturur.

Müşteri hangi gruba dahilse ona göre davranmak gerekir.
y: "arial" , "helvetica" , sans-serif;">Müşteriye satıcı gibi değil arkadaş gibi yaklaşın.Müşteriyle aranızda bir bağ kurun.Size güvenmesini sağlayın.Bu vesileyle hem o an hem de sonraki zamanlarda müşteriyi kazanmış olursunuz.
Ayrıca unutmayın ki, bir müşteri beş müşteridir.Memnun müşteri çevresine mutlaka sizden bahseder.