Hemen Oku

SİZCE HANGİ SATICI TİPİ DAHA İYİ?

Geçmiş dönem satıcılarıyla, günümüzdeki satıcı profillerine baktığımızda bir hayli fark olduğunu görüyoruz.Her şeyde olduğu gibi satış mesleği de epeyce yol katetmiştir.Eski satıcılara ve yeni satıcılara beraber bakalım.


ESKİ SATICILAR                                                          YENİ SATICILAR

- Ürün odaklı                                                                    - Müşteri odaklı
- Müşteriye satış düşünür                                                  - Müşteriye hizmet düşünür
- Satışa dair ön planlama pek yapmaz                               - Müşterisiyle ilgili ön görüşme stratejilerini hazırlar
- Satış aşamalarını müşteriyi çok fazla dinlemeden              - Müşteriyi dinler sağlıklı ve anlamlı bir bağ kurar.
gerçekleştirir.
- Satış sunumunu ürün ve fiyat odaklı gerçekleştirir.            - Satış sunumunu müşteri ihtiyaçlarına göre yapar.
- Satış teknikleri kendi menfaatlerine göredir.                     - Müşteri problemlerini çözmeye yardımcı olacak 
                                                                                           satış teknikleri geliştirir.   
- Amaç bir an önce satış yapmaktır.                                   - Amaç uzun ömürlü, karşılıklı yararlı iş ilişkisidir.
- Tek seferlik satış için geçerlidir.                                       - Müşterisine hizmet sunmak için takip eder ve             
                                                                                            müşteri sadakatini garantiye alır.

   Amerika'da satın alma üzerine yapılan bir araştırmaya göre alıcıların, bir kişisel satışcıda, en çok ve en az olmasını bekledikleri özellikler, aşağıdaki şekilde bulunmuştur.

EN ÇOK OLMASINI BEKLEDİKLERİ ÖZELLİKLER

1.  Güvenirlilik                                       %98,6

2.  Profesyonellik/Doğruluk                   %93,7

3.  Ürün hakkında bilgi sahibi olma        %90,7

4.  Problem çözmede yaratıcılık            % 80,5


EN AZ OLMASINI BEKLEDİKLERİ ÖZELLİKLER

1.  Bir şeyi sık sık tekrarlama                                  %27,3

2.  İkame mallar hakkında bilgi sahibi olma              %31,2

3.  Alıcıların özelliklerini bilme                                  % 45,8




Hüseyin Erenler

Hiç yorum yok