Hemen Oku

HER ÇALIŞAN BİR MÜŞTERİDİR

Ürün ya da hizmet satışı yapılan yerlerde çalışan kişiler öncelikle müşteri sonra da çalışandır.Nasıl kurum/şirket olarak müşteri memnuniyetine öncelik veriyor, onların mutlu olması için uğraşıyorsak aynı şekilde çalışanların da mutlu olması için uğraşmalıyız.

İnsan kaynağı en önemli kaynakdır.Çalışan şirketini vezir de eder, rezil de.Bence müşteri
memnuniyeti için öncelikle çalışanların memnun edilmeleri gelmektedir.Mutlu bir çalışan, yüzünü asmaz, neşelidir, gileryüzlü ve tatlı dillidir.(tabii ki özel sorunları yoksa)
Bu da müşteriyi farkında olmadan ona doğru çeker.Hiç kimse asık suratlı, donuk ve isteksiz kişilerle konuşmak istemez.

Uzun lafın kısası verimini arttırmak ve müşteri memnuniyeti sağlamak isteyen şirketler, mağazalar ve  satışın olduğu her işletme öncelikle çalışanını mutlu etmelidir.

Çalışanlarla yapılan birçok araştırma aşağıdaki sıralamayla sonuçlanmış.

ÇALIŞANLAR İÇİN ÖNEMLİ OLANLAR

-  ÜCRET

-  İŞ GÜVENLİĞİ

-  TERFİ İLERLEME

-  İYİ ÇALIŞMA ŞARTLARI

-  İŞİN İLGİ ÇEKİCİ OLMASI

-  ANLAYIŞLI BİR DİSİPLİN

-  ŞİRKETİN ÇALIŞANLARINA VEFA DUYMASI

-  YAPTIĞI İŞLERDE TAKDİR GÖRME

-  KİŞİSEL SORUNLARINDA YARDIM GÖRME

-  KONULARA DAHİL EDİLDİĞİ HİSSİ

Her çalışan bir müşteridir aslında.Çalıştığı yeri seven ve çalıştığı yerde mutlu olan bir çalışan, işletmesinin reklamını her yerde gururla yapar.
İnanmışlıkla anlatır ürünleri/hizmetleri.Hep söylediğimiz bir şey var ya; "Mutlu bir müşteri en az 5 müşteridir". "Mutlu bir çalışan ise sayısız müşteridir".


Hiç yorum yok