Hemen Oku

İŞ GÖRÜŞMELERİNDE ZİYARET SÜRESİ

   Her görüşmesinin süresi farklıdır.Çünkü her görüşmenin içeriği ve görüşülen kişi farklıdır.Yani hiç bir iş görüşmesi süre ile sınırlanamaz.Tabii ki istisnai durumlar hariç.Örneğin ürün/hizmet sunumu yapacaksanız ve size bir süre bildirilmişse bu süreye
uymak gerekir.

   Başka bir yazımda belirttiğim müşteri tiplerini hatırlayacak olursak, orada dört tip kişilik yapısından bahsetmiştim.Bunu biraz açıklamakta fayda var.Çünkü her insanın kişilik yapısı, davranışları, tutumları ve karakterleri farklıdır.
Bu durumu göz önünde bulundurarak ziyaretlerimizi gerçekleştirirsek avantajlı duruma geçeriz.Bazı insanlar havadan sudan sohbetleri sever, uzun uzun konuşur.Bazı insanlar dinlemeyi sever.Bazı insanlar iş ve sonuç odaklıdır.Bazı insanlar da detaycıdır.

Örneğin "driver(otoriter)" tip bir müşterinizle havadan sudan konuşmanız onu sıkar.Zaten sıkıntısını da belli eder.Onun dikkatini çekecek şey, sizin direk iş konusunu açıp, kısa ve özetle ürün/hizmetinizi anlatmanızdır.Yani bu tip müşterilerle görüşme sürenizi kısa tutmanız yararınızadır.

Tam zıttı bir örnekte de, "expresive(dışa dönük)" tip bir müşterinizle görüşüyorsanız, müşteriniz havadan sudan, oradan buradan şeyler konuşmayı ve anlatmayı çok sever.Burada size düşen, iyi bir dinleyici olmaktır.Müşteriniz anlatmayı ve konuşmayı seviyorsa asla onu engellemeyin.Bırakın uzun uzun anlatsın.Bu tip müşteriler ancak anlatarak rahatlar ve size olan güveni artar.Eğer zaman sorununuz yoksa görüşmeyi uzatın  orada kalın.
Çok konuşmayı seven ve konudan konuya atlayan müşterilerle görüşürken dikkat edilmesi geren en önemli husus, müşterinin dikkatini en uygun anda işe yöneltmektir.Yoksa ziyaretiniz boşa çıkabilir.

Müşteri görüşmeleriyle ilgili genel inanış, müşterinin yanında olabildiğince uzun kalmaktır.Çünkü vakit geçirdikçe müşterinizi tanırsınız ve birbirinize alışırsınız.Ancak burada ki istisna; müşterinizin yapısına göre davranmaktır. Otoriter ya da detaycı tipteki bir müşteriyle görüşmeyi uzatırsanız, sizden sıkılıp bir sonra ki görüşme için randevu vermeyebilir.Siz de oturup düşünürsünüz, herşey çok iyiydi neden şimdi görüşmek istemedi diye.
Eğer tek sefer görüşme şansınız varsa bu görüşmeyi çok iyi geçirmek gerekir.Bu da müşterinizi iyi analiz edip, ona göre davranmaktan geçer.
Her zaman belirttiğim gibi iş görüşmelerinde çok konuşan taraf siz olmayın.Çok iyi dinleyen taraf siz olun.Çok iyi dinleyin ki asıl ihtiyacı belirleyin.Bu şekilde iş görüşmelerindeki süreyi efektif kullanabilirsiniz.



Hiç yorum yok