MÜŞTERİLER VE MÜŞTERİ HİZMETLERİ
Müşteriler hem nihai tüketicileri hem bayileri kapsar. Şimdiki müşteriler yanında, olası müşterileri de hesaba katmak gerekir. Müşterilerin firma ürünleri ve tutumu hakkında tatmin olup olmadıkları hususunda araştırmaları sık sık yapmakta fayda vardır. Onların ürünlerimizi satın
almaya devam etmeleri biçim çok iyi olmamızdan ziyade, başka seçenekleri olmamasından ya da öbür firmalara karşı iyi duygu beslememelerinden ileri gelebilir. Daha çekici ürünler ve politikalarla ortaya çıkan bir rakibe müşterilerimizi kolayca kaptırabiliriz. Onun için müşterilerin arzu ve gereksinimleri önceden araştırıp ürün ve firma politikaları bu araştırma sonuçlarına dayandırılırsa, onları tatmin etmek daha kolay olur.
Firma ima ettiği veya açıkça söylediği vaatlerini
yerine getirmelidir. Müşterilerle tatmin edici ilişkilere erişildikten sonra da
bunu korumaya özen göstermeli, gerektikçe politikaların gözden geçirip
düzeltmeler yapılmalıdır. Bu hususta sürekli ve tutarlı çabalar ihmal
edilmemelidir.
Değerleri sürekli değişen bugünün ekonomisinde bir
şirketin başarılı olmasında müşteriye kusursuz hizmet vermek çok önemli bir rol
oynar.
Müşteriyi kazanmak için, öncelikle kaliteli
ürünler satmalı. İkinci adımda da onlara olağanüstü hizmet vererek, ilişkiyi
sürekli tutmaya çalışmalısınız.
Müşteri hizmetleri, işinizi yürütürken, sizin ve çalışanlarınızın
müşteriyi memnun etmek için yaptığı ve yürüttüğü tüm faaliyetleri kapsar. Bu
kavram, şikayetleri ele almak, geri getirilen ürünü değiştirmek veya parasını
iade etmek ve müşterilere gülümseyebilmekten de daha çok şey ifade eder.Müşteriye hizmet aynı zamanda, müşteri için kendi tarzınızı değiştirme sürecine girmek, müşteriyi memnun etmek için gerekenleri yapmak, belki de şirketinizin zararına olsa bile, müşterinin yararına olacak kararlar almak da demektir.
Hiç yorum yok