SATIŞ GÖRÜŞMESİNDE ETKİLİ KONUŞMA NASIL YAPILIR?
Güzel konuşmak iletişimde en az dinlemek kadar
önemlidir.Bununla ilgili özdeyiş bile var.”İnsanlar konuşa konuşa, hayvanlar
koklaşa koklaşa anlaşır”
Konuşmak insanlara verilmiş bir
armağandır.Bazılarımız bu güzel şansı çok iyi değerlendiriyor ve başarılı işler
yapıyor.Bazılarımız ise ne yazık ki bu şansı hiç değerlendirmiyor.
Özellikle satış,pazarlama işinde etkili konuşmak çok
önemli ve gereklidir.Birçok satıcı arkadaşımın ortak bir sıkıntısı var.Konuyu
açamamak ya da sohbeti devam ettirememek.
O zaman bunun için biraz çalışalım ve bazı şeylere
dikkat edelim:
Konuşmaya
başlamak ve giriş yapmak
Konuşmaya başlamadan önce şuna dikkat edin; sesiniz
kırılgan, çok sakin, yavaş, yüksek sesli ya da özür diler pozisyonda
olmasın.Doğallığı elden bırakmayın.Her
zaman ki gibi olun.
Oraya satış görüşmesi için gittiniz ya da müşteri
size bu yüzden geldi.Bunu aklınızdan çıkarmayın.Yani müşteriyle ortamı
yumuşatmak için yaptığınız havadan sudan muhabbeti çok uzatmayın.Müşterinizin
durumuna ve isteğine göre mutlaka oradan buradan şeyler konuşun ama dediğim
gibi bu kısmı çok uzatmayın.Yoksa müşterinizin dikkati dağılabilir. Müşteriniz ya da sizi dinleyen kişi
ilk başta tüm dikkatini size yoğunlaştırır.Sakin bir biçimde dinler.Bu esnada beyni
bazı kararlar vermeye başlar.Kalmak ya da gitmeye karar verebilir.İlkel
beynimiz bu şekilde işler.”Kal ya da git” bu kadar basit bir komut.
Konuya başlarken birkaç cümleyle kısa bir giriş
yapın ve müşterinizi muhakkak görüşmeye dahil edin.Bir şeyler gösterin, müşterinize sorular sorun.
Konuşmanızı aşırı resmi bir dille yapmayın.
Müşterilerinizin beyninde merak uyandırın.Onlarıda
ilgilendiren bir şeyler anlatın.
Sesinizi çok iyi kullanın.Ahenkli, ritmli, tane
tane anlaşılabilir biçimde konuşun.
Anlatacağınız konuya hakim olun.Bunun için de iyi
bir hazırlık yapın.Gelebilecek soruları tahmin edin.Bilmediğiniz bir soruyla
karşılaşırsanız asla cevap vermeyin.Araştırıp en kısa süre içinde doğru bilgiyi
ileteceğinizi söyleyin.Bu aynı zamanda müşteri gözünde güvenilirlik algınızı da
yükseltir.
Ürün ya da hizmetinizi anlatacağınız zaman konuyu
planlayın, bir sıralama yapın.
Etkili ve güzel konuşabilmek için entelektüel bilgi
seviyemizin de yüksek olması önemlidir.Bu da çok okumakla ve ilgimizin dışında
kalan konuları da araştırmakla mümkün olur.
Müşterinize ürün,hizmet,firma bilgisi,pazar ya da rakipler hakkında bilgi verirken; “şey,
aa, hmm, falan,filan” gibi kelimeleri
kullanmamaya özen gösterin.Net verilerle net bilgiler verin ve bildiğiniz
kadarını verin.Bilmediğiniz konulara girmeyin.
Sadece bir müşteri değil de iki ve daha fazla müşteri
karşısında anlatıyorsanız, herkese hitap edin.Dinleyicilerle göz teması
kurun.Göz teması her bir dinleyiciyle 3-5 saniye arasında olmalıdır.Bu şekilde
tüm dinleyicileri konuya dahil edebilirsiniz.
Yukarıda da belirttiğim gibi karşınızda bir grup
müşteri varsa bu, sesinizi yükseltmeniz
anlamına gelmez.Rahat olun ve yumuşak bir ses tonuyla konuşun.
Nefesinizi diyaframdan alın verin.Nefes aldığınızda
göğsünüz değil, karnınız şişsin.Bu şekilde nefes alıp verirseniz, hem
heyecanınızı bastırırsınız hem de sesiniz titremez, kelimeler tane tane çıkar.
Ürün/hizmetinizi anlatıp konuşmanızı bitirirken
mutlaka anlattıklarınızın bir özetini yapın.
Son olarak soruları alın.Bir de sizi dinledikleri için
teşekkür etmeyi unutmayın.
Ücretsiz Satış Eğitimi Kitabı