Hemen Oku

MÜŞTERİYE ÇÖZÜM ÜRETİN

Bazı müşteriler ne istediğini bilir ve çok iyi araştırır satın alacağı  ürünü.Bazı müşteriler ise ne istediklerini tam olarak bilmez.
Sadece ne istediğini tam olarak bilmeyen müşteriler için değil ne istediğini bilen müşteriler için de, satış danışmanının çok etkileyici bir sunum yapması ve müşteriye çözüm üretmesi gerekir.

Hiç kimse kafasında soru işaretleriyle bir şey satın almaz.Önemli olan müşterinin sıkıntılarını çözmektir.
İyi bir satış danışmanı güçlü yönlerini ve yeteneklerini bilmelidir.Ve yaratıcı olmalıdır.İşini geliştirmek, satışlarını arttırmak için sürekli yeni şeyler bulmalıdır.

Mesela, bugüne kadar yapılmamış ve müşteriye fayda sağlayacak bir düşünce geliştirilmelidir.

Müşteriye sunduğunuz çözümlerle rakiplerinizden ayrılıyor musunuz?
Müşterilerinizin ihtiyaçlarını yakından takip edin, ürünlerinizin ve hizmetlerinizin onların başarılı olmalarına nasıl yardımcı olacağını bulmaya çalışın.

Ürününüzün kullanımıyla müşterinizin uzun vadede neler kazanacağını anlatın.

Müşteri zor durumda kaldığında sizin görüşlerinize başvurur.İşte bu an çok önemlidir.Çünkü müşteri size kapılarını açtı.Harika bir fırsattır bu.Bu fırsatı iyi değerlendirmek için, müşteriye öncelikle samimi ve dürüst olun, seçenekleri ona detaylarıyla sunun.

Unutmayın ki pozitif olmanız müşteriyi olumlu etkiler ve satın alma ihtimali artar.

Sunduğunuz çözümlerin sadece müşterinize değil, ailesine, iş arkadaşlarına ve yakın çevresine de nasıl olumlu etkiler yaratacağını da anlatın.

Yukarıda da bahsettiğim gibi, hiç bir müşteri kafasında soru işaretleriyle ürün ya da hizmet satın almak istemez.
Bu yüzden her zaman gerçek ihtiyacı bulmak ve buna çözüm üretmek gerekir.