Hemen Oku

MÜŞTERİ BAĞLILIĞI

Müşterilerin işletmelere ve markalara olan bağlılıklarını sağlayan temel bileşenler vardır.Ancak bu bileşenler dışında, olayın bir de duygusal bir yanı vardır.


Müşteriler, işletmeye Güven, Gurur,Tutku ve Doğruluk duyguları ile bağlanır.

Güven  :  Çalıştığınız şirketin ve sizin, müşterilere verdiği sözlerinizin yerine getirilmesini sağlayarak müşteride oluşturduğunuz  en güçlü duygudur güven.

Gurur  :  Müşteriler nasıl kullandıkları bir üründen memnunsa onu gururla kullanır ve hakkında olumlu konuşurlarsa, işletmeden de memnunsa oradan alışveriş yapmaktan gurur duyar.
Müşteri satın alma esnasında haklı ve doğru karar vermek ister.Bu esnada müşteri, satış danışmanı tarafından desteklenmelidir.

Tutku  :  Her işletmenin en çok istediği müşteridir, tutkulu müşteriler.Çünkü ne olursa olsun oradan satın alır tutkulu müşteri.
Tutkulu müşteriler, toplam müşteriler içinde  %18 lik bir paya sahip.Yani çok az.
Ama unutmamak gerekir ki ne olursa olsun o işletmeyi ya da o markayı tercih eder.

Doğruluk  :  Müşteriler kendilerine yalan söylenmediğini ve adil davranıldığını fark ettiğinde marka ya da işletme hakkında doğruluk duygusunu yoğun olarak yaşamaktadır.

Müşteri sizinle yaptığı her iş sonrasında yukarıdaki duyguları yaşarsa, markanıza, işletmenize duygusal olarak bağlanacaktır.