Hemen Oku

İşletmenizde Değişim Yaratmak İçin 6 Yol

Değişimin başarıyla uygulanabilmesi için kuruluşunuzun hazır olması gerekir. Dönüşüm ve hızlı yenilik için hazırlanmış bir kültür yaratmaya yardımcı olmak için zamanı gelmiş bazı teknikler.
Davos, İsviçre'deki Dünya Ekonomik Forumu'nun kurucusu olan Klaus Schwab, yaklaşmakta olan ticari dönüşümün buhar motoru, elektrik enerjisi ve bilgisayar kullanımının getirdiği muazzam
değişikliklerle paralel olacağına inananların arasında yer alıyor.
Schwab, işletmelerin bu yeni çağda hayatta kalmak için ihtiyaç duyacakları birkaç yolu tanımlıyor:
Endüstrisinin dışında olanları kökten değiştirme potansiyeline sahip olan gelişmeleri benimsemek için "dışarıda" görünmelidirler.
İşi hızla değişen yollarını benimsemeye istekli iç kültür inovasyon yaratmalılar.
"Kısa vadeli düşüncelere direnmek" zorunda kalacaklar ve bu teknolojilerin işlerine getirebilecekleri uzun vadeli değişikliklere odaklanacaklar.
Schwab, yapay zeka ve genetik mühendisliği gibi alanlarda teknolojik gelişmelerin derin doğasının, iş liderlerinin "bu değerlerin üzerine derin çizmelerini ve çalışanlarının ve paydaşlarının bu yeni endüstriyel devrimi seyretmesini ve yönlendirmesini" gerektirdiğini savunuyor.

Değişime Hazır Örgütleri Tanımlayan Üç Faktör
Birincisi, etkin liderlik, organizasyonun her kademesinde yer alıyor. Kurumunuz mükemmel ücret, menfaat ve çalışan dostu politikalara sahip olabilir, ancak yetersiz liderler varsa, ekibiniz uyarlama ve değişme konusunda motive olmayacaktır.
İkincisi, halkınız kişisel olarak değiştirme konusunda motive olur. Değişim, insanlar statükoya yeterince memnun kaldıklarında ve yeni bir şeyler yapmakla ilgili riskleri çabaya girmeye ve kabul etmeye istekli olduğunda olurlar.
Üçüncüsü, şirket kültürünüzün işbirliğine alışması. Etkili değişim istekli ve motive olmuş taraflar arasındaki işbirliğini gerektirir.
 İşletmenizde Değişim Teşvik Eden Altı Tekniği
Bilgileri özgürce paylaşın. Bilgi, herhangi bir organizasyonun can damarıdır.
İnsanlara değişikliğin neden gerekli olduğunu anlamalarına yardımcı olun. Değişim zamanlarında bilgi edinmek ve yaymak etkin, esnek ve hızlı bir şekilde çalışmak için kritik önem taşır.
Takımınıza katılımı teşvik edin. Kendini başkalarına dayatmak yerine başkalarına daha bilinçli kararlar vermesine izin verin. Bu, çalışanların özerkliğini artıracak ve ekip üyelerinizin en iyi işlerini yapmalarını sağlayacaktır.
İletişim iki yönlü bir süreç haline getirin. Konuşmayın, aynı zamanda özellikle de değişime direnen insanlara kulak verin.
Karşılaştıkları günlük sorunları daha iyi anlamak için ön çalışanlarla siperlere girin.
Karar vermeyi mümkün olan en düşük seviyelere indirin. İnsanları, sorunlarla uğraşarak işlevler arasında işbirliği içinde çalışmaya ve çapraz fonksiyonlu ekiplerle projeler atamaya çalışın.
Değişim, yeni normalin bir parçasıdır. Liderlerden daha iyi olanları, halkının hazır olmasına yardımcı olacaklardır.

Değişime hazır bir kültür yaratmak kolay değildir, ama buna değecektir.