Hemen Oku

Yeni Bir Pazara Girerken Ne Yapmalıyız?

Adından da anlaşılacağı üzere “Yeni Pazar”a giriyoruz.Yeni pazardan kastettiğim, ürününüz ya da hizmetinizi kıyaslayabileceğiniz bir başka ürün/hizmet yoksa siz yeni bir pazara giriyorsunuz demektir.

Daha doğrusu kendinize yeni bir Pazar oluşturmak üzeresiniz.İlk başta bu size muhteşem görünür.Heyecanınız artar.Çünkü rakibiniz yok.Bir firma daha ne isteyebilir ki?Rakipsiz bir pazardan daha güzel ne olabilir ki?
Rakipler ile pazar payı savaşının olmadığı bir durumda, pazarda müşteri de yok demektir.Burada dikkat edilmesi gereken en önemli unsur budur.Yeni Pazar demek, müşterisiz pazar demektir.
Yeni bir Pazar yaratmak uzun vadeli bir müşteri eğitim ve adaptasyon sürecidir.Mevcut bir pazara girerken yaptığımız kıyaslamaları burada yapamayız.Ortada kıyaslayabileceğimiz hiçbir ölçü yoktur.Ancak yeni bir pazara girerken şu soruları sorabiliriz :

  • Yaratılan yeni pazara yakın olan diğer pazarlar hangileridir?
  • Müşterilerin geleceği potansiyel pazarlar hangileri?
  • Şirketin vizyonu nedir ve neden pek çok insanın ilgisini çekecek?
  • İnsanların kullanacağı veya satın alacağı “daha önce hiç yapılmamış”  ürün ya da hizmet nedir?


  • Pazar yeterli büyüklüğe ulaşana kadar potansiyel müşterileri eğitmek ne kadar sürecek
  • Şirket pazarı nasıl eğitecek?Talebi nasıl yaratacak?
  • Ortada hiçbir müşteri olmamasına rağmen gelecek 2-3 yıl için satış tahminlerimiz ne olacak?
  • Pazarı büyütmek için ne kadar sermayeye ihtiyaç duyacağız?
  • Biz pazarı oluşturup geliştirirken rakiplerin pazara girmesine nasıl engel olacağız?

Yeni bir pazara girerken sıkça karşılaştığımız bir sorun da şirketin ürünlerinin ya da hizmetlerinin insanların sorunlarını farklı bir şekilde nasıl çözeceğini göstermek ve ikna etmektir.Buna verilecek güzel bir örnek Facebook’tur. İlk başlarda ne müşterisi belliydi ne de pazarı.
Yine dikkat etmemiz gereken başka bir şey de; yeni Pazar yaratan girişimler ürün lansmanından sonra ilk üç ila yedi yıl sonuna kadar pazarı oluşturamaz veya yeterli karlılık elde edilemez.(Bu veri son 20 yıl içinde başarı elde etmiş yüzlerce ileri teknoloji girişimi incelenerek elde edilmiş.)