Hemen Oku

BAYAN MÜŞTERİLERE SATIŞ YAPMANIN 20 KURALI

Kadınlar çiçek gibidir.Yani güzel olmak, bakımlı olmak ve iyi görünmek isterler.Bu yüzden de oldukça seçicidirler.Çabuk beğenemezler.Alışverişleri de bir o kadar zordur, çoğu zaman.
Bayan müşterilere daha kolay satış yapabilmek için 20 tane kural hazırladım size.Umarım işinize yarar, satışlarınız artar.


1.  Bayan müşteri mağazaya girdiğinde, satış danışmanları aralarındaki konuşmayı bırakarak, müşteriyle ilgilenmelidir.Hiç bir müşteri ilgisizliği sevmez.Hele bayan müşteriler daha da hassastır.

2.  Bayan müşterileri müşteri gibi değil, misafir gibi karşılamak daha etkilidir.Kendilerine verilen önem onlar için çok önemlidir.


3.  Sadece kaba sözlerden değil, kaba davranışlardan da hiç  hoşlanmazlar.

4.  Birden "ürünün fiyatı" ya da "ne istiyorsunuz" sorusu bayan müşterileri kaçırabilir.

5.  "Buyrun hanımefendi", " hoş geldiniz efendim", "gibi konuşmaları severler.

6.  Erkek müşteriler de olduğu gibi bayan müşteriler de isimleriyle hitap edilmesini çok sever.

7. Soruyu direk sormak onları kızdırabilir.Mesela "ne kadar istiyorsunuz" "şundan istemiyormusunuz" gibi

8. Bayan müşteriler, satın alacakları mal  konusunda detaylı açıklama ister.(Bu oldukça önemli bir madde)

9.  Gösterdiğiniz ürünü beğenmemişse,ısrar etmeyip başka ürünler gösterin.

10.  Satacağınız ürün nerede kullanılacaksa yapacağı etkiyi, alacağı şekli bayan müşterinin gözlerinin önüne sermelisiniz.Kumaş ise mankenin üzerine koymak, toka ve şapka ise modeller üzerinde denemek daha etkili olur.

11.  Bayan müşteri fiyattan bahsediyorsa bu onun için önemlidir.Bu yüzden orta fiyattaki ürünleri göstermeniz daha olabilir.

12.  Unutmayalım ki; müşteriler alacağı ürünler ya da hizmetler hakkında bir bilgi sahibidir.Bu yüzden özellikle bayan müşterilerin ürün bilgilerini  biraz daha zenginleştirmeli, bilmediği şeyleri de kibarca eklemelidir.

13.  Bayan müşteriniz fikirlerinde ve söylediklerinde inat ediyorsa, asla tartışmayın.

14.  Müşteriye uzun uzun açıkladınız anlattınız ve sonuçta müsteri almaktan vazgeçti.Sakın somurtmayın ve mağazadan bir an evvel gitmesini ister gibi davranmayın.Siz sakın, sabırlı ve hoşgörülü davranın.Bu davranışlarınızı unutmayacak ve bir gün mutlaka dönecektir.

15.  Müşteriniz alışverişi yapıp, ödemesini yaptıktan sonra ondan ayrılmayın.Kapıya kadar eşlik edin.ve sanki satış hala devam ediyormuş gibi yakın ve nazik davranmaya devam edin.

16.  Bayan müşteriler modayı yakından takip ederler.Yeni gelecek mallarınız varsa mutlaka haberini verin.

17.  Bayan müşteriler övgüden, nezaketten ve misafir muamelesinden çok hoşlanır.Mutlaka oturtup içecek bir şeyler ikram edin.

18.  Yine çok önemli bir madde : Müşteriniz aldığı malı mutlaka iade etmek istiyorsa, çok nazik bir biçimde malın iadesini gerçekleştirin ve hep gülümseyin.Burası çok kritik.Başarılı ve mutlu bir iade işlemi gerçekleştirirseniz, müşteriniz size yine alışveriş için gelecektir.

19.  Müşteriye sadece üründen bahsetmeyin, mağazayı da anlatın ki müşterinizin güveni artsın.

20.  Her satış görüşmesi ve her müşteri farklıdır.Satış danışmanı olarak siz de hep aynı olmayın.Müşterinize uyum sağlayın ve onları iyi dinleyin.Özellikle bayan müşteriler dinlenmeyi çok sever.

Bunların dışında bir ekleme daha yapmak istiyorum.İki bayan mağazaya gelirse satış yapma ihtimaliniz daha yüksektir.Sadece alıcı bayana değil yanındaki arkadaşına da yönelin ve ilgilenin.

Hepinize bol satışlar dilerim..


Ücretsiz Satış Eğitimi Kitabı