Yeni Ürünler Neden Başarısız Olur?
Piyasaya yeni ürün çıkaracak şirketler haklı olarak heyecan duyuyorlar.Ancak bu tatlı heyecanın dozunu ayarlayamarak gereğinden fazla taahhütlerde bulunabiliyor.Ya da rekabet hırsına kapılıp, yanlış zamanda ürünlerini piyasaya çıkarabiliyorlar.Yani ürün yeterli üretim olgunluğuna erişmeden, pazar araştırması yapılmadan pazara sürebiliyorlar.
Yeni ürünlerin başarısız olma nedenlerini 6 başlıkta inceleyebiliriz.
- Eşsiz benzersiz bir ürün yaratma endişesi
Bu endişe gereğinden fazla fonksiyonel ve karmaşık ürünlerin ortaya çıkmasına ve dolayısıyla ürünlerin maliyetiyle fiyatlarının ödenebilir sınırları aşmasına neden olabilmektedir.
2. Yanlış zamanlama
Özellikle talebin düşük olduğu ya da ekonomik, sosyal mevsimlik ve konjoktürel dalgalanmaların olduğu dönemlerde yeni ürünlerin maliyeti ile fiyatlarının ödenebilir sınırları aşmasına neden olabilmektedir.
3. Önemsiz farklılaştırmalar üzerine odaklanma
Tüketicilerin beklentilerine cevap vermeyen veya onlara kolaylık sağlamayan farklılaştırmalar gerçekleştirmek yeni ürünü başarısız hale getirebilir.
4. Çok küçük Pazar bölümlerine odaklanmak
Getirisinin yüksek olacağı düşüncesiyle geliştirilen bazı yeni ürünler oldukça küçük ve cazip olmayan pazar bölümlerinde başarısızlıkla sonuçlanabilir.
5. Pazarlama stratejilerini bir bütün olarak geliştirememe
Yeni ürünleri başarısız kılan önemli faktörlerden biri de yeni ürünleri destekleyecek pazarlama stratejilerinin zamanında ve yeterli olarak geliştirilememesidir.
6. Pazar ve rekabet şartları
Pazardaki ikame ürünler, rekabet şartları ve rakiplerin muhtemel hareket tarzları dikkate alınmaksızın ya da çok fazla önemsenmeksizin geliştirilen yeni ürünlerin bir kısmı ise bu nedenlerle başarısız olabilmektedir.