Hemen Oku

Fiyatlama Stratejileri Nelerdir?

Fiyatlama stratejilerini oluşturan unsurları 10 başlıkta toplayabiliriz.

1.  Sızma Fiyatı  :  Bir pazara sızmak ve hızla pazar payı elde etmek için düşük fiyat uygulamasıyla agresif satış tekniklerini birlikte kullanmak.Bu strateji daha çok yoğun bir rekabetin hükü sürdüğü pazarlarda etkili olur.

2.  Bariyer Fiyatı  :  Rakipleri caydırmak ya da saf dışı bırakmak amacıyla çoğunlukla da geçici olarak afresif fiyat düşürme olarak da tanımlayabiliriz.Bu yaklaşım zararına satış uygulamasına benzer ve sürdürebilmek için irade ve para desteği ister.Çoğunlukla perakendecilikte yaygındır.

3.  Alışıldık Fiyat  :  Ürünün ya da hizmetin özelliklerini azaltarak aynı fiyattan satmaktır.Risklidir.Çünkü müşteriler bunu bir değer kaybı olarak yorumlayabilir.

4.  Zararına Satış  :  Rakiplerini saf dışı bırakmak ya da Pazar payını kökleştirmek amacıyla ürününü maliyetinin altında bir bedelle satmak.Eğer ürün düşük fiyata takılıp kalırsa, tehlikeli bir nitelik alabilir.

5.  Sağım  :  Ürünlerinizden ya da hizmetlerinizden üstün kaliteli versiyonlarına Premium fiya biçmek.

6.  Farklı Fiyat Uygulaması  :  Müşterilerin ödeme eğilimlerine göre farklı pazarlarda farklı fiyatlar talep etmek .

7. Hedef Fiyat  :  Belli bir fiyattan satış hacmi tahminine dayanarak şirketin amaçladığı kar düzeyini hedeflemek ve ardından bu fiyatı teyit etmek.Bu strateji yaygın kullanılmakla beraber rakiplerin girişimlerini dikkate almaz.

8.  Marjinal Fiyat Maliyeti  :  Bir kalem mal daha temin etmek için gereken ekstra maliyeti hesaplamaktır.Örnek verecek olursak; bazı fastfood restaurantlarında yapıldığı gibi menüye ek istenen sosların ücretlendirilmesi gibi.

9.  Değişken Fiyatlama  :  İşi teşvik etmek amacıyla fiyat indirmek ya da talebi denetlemek için fiyatı yükseltmektir.Çok tercih edilmemelidir.Çünkü üründe ya da hizmette hiçbir değişiklik olmamasına rağmen, fiyatın neden inip çıktığını açıklamak gerekebilir.Müşterinin kafası karışabilir.

10. Ortalama Maliyet Fiyatı  :  Toplam maliyetleri hesaplayıp, arzulanan kar marjını üzerine koyarak, öngörülen toplam ciroya bölerek hesaplanan tekniktir.Oldukça popüler bir fiyatlama stratejisidir.Burada önemli olan maliyetlerin sıklıkla artmamasıdır