Hemen Oku

Etkili Reklam Nasıl Oluşturulur?

Etkili Reklamlar Oluşturmaya Yönelik İpuçları


Reklamlarınızı ve anahtar kelimelerinizi birbirine bağlama
Potansiyel müşterilere, reklamınızın aradıkları şeyle alakalı olduğunu göstermek için, anahtar kelimelerinizden en az birini reklam metninize dahil edin. Ancak, reklam metninizin okunabilir olduğundan emin olmak isteyeceğiniz için reklamınıza çok fazla anahtar kelime eklemeyin.

Sizi farklı kılan yönleri vurgulayın
İndirimler, promosyonlar veya özel teklifler gibi, rekabet gücünüzü artıran ürünleri, hizmetleri veya teklifleri ekleyin. Örneğin, ücretsiz gönderim hizmeti sunuyorsanız müşterilerinize bundan bahsedin. Müşterilerinizin tanıdıkları bir ad görmelerini sağlamak için marka veya şirket adınızı eklemek de iyi bir fikirdir.

Harekete geçirici mesaj ekleyin
İster ürün satıyor isterse hizmet sunuyor olun, müşterilere ürünlerinizi nasıl satın alabileceklerinden veya size nasıl ulaşabileceklerinden bahsedin. Satın alın, hemen arayın, sipariş verin veya fiyat teklifi alın gibi harekete geçirici mesajlar, sonraki adımların ne olduğunu açıklar.

Reklamınızı açılış sayfanıza uygun hale getirin
Reklamınızdan bağlantı verdiğiniz sayfayı (açılış sayfası) inceleyin ve reklamınızda yer alan promosyon veya ürünlerin bu sayfada bulunduğundan emin olun. Açılış sayfanızda, harekete geçirici mesaj ifadeleri olup olmadığını da inceleyin.

Reklamlarınızı mobil cihazlar için uygun hale getirin
Mobil reklamları görüntüleyen kullanıcıların nerede olduğunuzu öğrenmek veya sizi aramak isteme olasılığı daha yüksektir. "Yakındaki mağazaları bulun" gibi harekete geçirici mesajlar kullanarak mobil cihazlarda tercih edilen reklamlar oluşturun ve müşterileri, mobil cihazlar için optimize edilmiş açılış sayfalarına yönlendirin.
Reklam uzantıları kullanın
Reklam uzantıları kullanarak işletmeniz hakkında site bağlantıları, yer ve arama uzantıları gibi ek bilgiler gösterin. Metin reklamlarınızdan "aktarılan" reklam uzantıları, reklamınızın görünürlüğünü iyileştirmeye eğilimlidir ve reklamlarınızın tıklama oranının (TO) artmasına yardımcı olabilir. Reklam uzantılarından elde edilen beklenen TO'nun, AdWords'ün Reklam Sıralamanızı hesaplamak için kullandığı önemli bir faktör olduğunu belirtmek isteriz.
Deneme
Her reklam grubunda üç ila dört reklam oluşturup her birinde farklı bir mesaj kullanarak, en iyi performansı gösterenin hangisi olduğunu öğrenin. AdWords, en iyi performans gösterenleri daha sık yayınlamak için reklamları otomatik olarak dönüşümlü yayınlar.