Hemen Oku

Satışta Beden Dili ve İmaj

Müşteriyle temas ettiğimiz andan itibaren yani konuşmaya başlamadan ilk karşılaştığımız andan itibaren aslında beden dili ile iletişim başlar. Müşteri de satışçı da beden diliyle konuşmaya başlar.

İletişimde beden dilinin ne kadar önemli biliyoruz. İletişim esnasında sözcükler %7, ne anlattığımız %38, beden dilimiz de 55 oranında etkilidir. Yani küçük bir hareketimiz müşteri üzerinde olumlu ve olumsuz pek şey anlatabilir. Bu yüzden satış görüşmelerinde beden dilimize çok dikkat etmeliyiz ve bu durumu satışta avantaja çevirmeliyiz.

Müşteriyle konuşurken canlı ve enerjik olmalıyız. Ama bir taraftan da ağır başlılığımızı da korumalıyız. Müşteriyle ilk karşılaşma anında dik durmalı, el kol hareketlerimize dikkat etmeli ve sıcak davranmalıyız. Tabii ki sıcaklık gevşeklik olarak algılanmasın. Müşteriyle konuşurken ve müşteri bize bir şey anlatırken muhakkak gözlerine bakmalıyız. Başka şeylerle ilgilenir, sağa sola bakar ya da başka birilerine o an bir şeyler söylersek, müşteri bizim ilgisiz, alakasız ve onu ciddiye almadığımızı düşünür. O an sadece müşterimize odaklanmalıyız.

Müşteriyi dinlerken onu dinlediğimizi yüz mimiklerimiz ve boyun hareketlerimizle göstermeliyiz. Yani robot gibi bakmamalıyız. Müşteri konuşurken sık sık lafını kesmemeliyiz. Müşteri itirazlarıyla baş etmek içinde yine aynı durum geçerlidir. Yani müşteri bir şeye itiraz ederken haklı bile olsak sonuna kadar dinlemeliyiz.

Müşteriyle temas ettiğimiz andan itibaren aramızda belirli bir mesafeyi korumalıyız. Çok fazla yaklaşmamalı, çok uzakta da durmamalıyız. Yani müşteriyi rahatsız etmeyecek bir mesafee kalmalıyız.

Bence en önemli madde müşteriye karşı sıcak, samimi ve dürüst olmalıyız. Asla bilmediğimiz bir konuda konuşmaya çalışmamalıyız. Müşteri ürün ya da hizmetimizle ilgili bir soru sorduğunda eğer bilmiyorsak cevap vermemeliyiz.

Gülümsemek çok önemlidir. Müşteriyi karşılarken ve uğurlarken mutlaka gülümsemeliyiz.