Hemen Oku

Müşterileri Rahatsız Eden Davranışlar

Bir müşteri mağazaya girdiği andan itibaren üç duyu organı faaldir. Özellikle mağazaya ilk defa gelen müşteriler, içeri girdiğinde koklama, dinleme ve görme faaliyetlerine farkında olmadan odaklanır. Bu esnada müşterileri mağazadaki yemek kokusu, oda parfümü ya da farklı bir kötü koku rahatsız eder.

Mağazada o an sevmediği bir tür müzik çalınması ya da aşırı yükses ses müşteriyi rahatsız eder.
Mağazanın dağınıklığı, rafların düzensizliği müşteriyi görsel olarak rahatsız eder.

Bunların dışında bir de satış danışmanlarının rahatsız edici bazı davranışları vardır. Bunlar :


  • Cep telefonuyla meşgul olmak
  • Bir arkadaşıyla şakalaşmak
  • Argo konuşmak
  • İçeride müşteri yokmuş gibi rahat ve gevşek davranmak
  • Müşteriyi adım adım yakın mesafeden takip etmek
  • Sakız çiğnemek
  • Müşterinin yanında bir şey yemek ya da içmek
  • Saçlarla oynamak, tırnak yemek ya da tırnak kesmek
  • Müşteriyle bağırarak konuşmak
Asla unutmamalız ki müşteri velinimettir.Onları evimize gelen misafir gibi ağırlamalı ve rahat ettirmeliyiz. Biz müşteriyi rahatsız etmediğimiz sürece satış kendiliğinden gelecektir.