Hemen Oku

Bir Satışçı Hatası

Yıllardır gözlemlediğim bir satışçı hatasını sizlerle paylaşmak istiyorum. Eğer bu  hatayı sizde yapıyorsanız acilen düzeltin. Pek çok satışçı arkadaşımız müşteriye satış yapmak için acele ediyor.

Tüm satışçı arkadaşlarıma naçizhane tavsiyem yaptığınız her davranışı müşteri gözüyle de incelemenizdir. Bu yazımda sadece bir satışçı hatasını ele alacağım. O da "acelecilik".
Satışçının üzerinde her zaman bir satış baskısı olur. Bazen patron, bazen müdür, bazen de verilmiş hedefler satışçı üzerinde baskı yaratır. Profesyonel satışçılar bu baskıyı çok iyi yöneterek, müşteriye hiç bir olumsuzluğu ya da streslerini yansıtmazlar. Ne kadar yoğun baskı altında da olsa bunu hiç kimseye hissettirmemeyi başarırlar. Ancak daha yeni satışçılar, stresi iyi yönetemez. Bu durum hem yakın çevrelerine hem de müşterilerine yansır. Unutmamalıyız ki herkesin farklı dertleri sorunları var. Kendi sorunlarımızı kendi içimizde çözmeliyiz. Müşteri kaygılı ve aceleci davranan satışçılardan alışveriş yapmayı tercih etmez. Bu davranışları itici bulur. Rahatsız olur. İtici bulmasının ve rahatsız olmasının en büyük sebebi güvensizliktir. Yani müşteri satışçıya güvenemez, güvenemediği için de alışveriş yapmak istemez. 
Müşteri rahat ve huzurlu olmak ister. Bir mağazaya girdiğinde kendini evinde gibi rahat hissetmek ister. Müşterinin kendini rahat hissetmesi için, hem mağazanın hem de satışçıların buna uygun olması gerekir. Mağazada kötü koku, yüksek sesli müzik, dağınıklık ve karışıklık müşteriyi rahatsız edeceği gibi satışçıların hiç ilgilenmemesi ya da aceleci davranarak bir şeyler satmaya çalışması da yine müşteriyi çok rahatsız eder.

Bir satışçı hatası olan acelecilik, sadece mağazacılıkta değil, saha satışında da fazlasıyla görülmektedir. Satışını yaptığı ürünün ya da hizmetin tanıtımını tam yapmadan, müşterisini tanımadan, müşteriye kendisini tam olarak tanıtmadan, güven ilişkisi kurmadan, bir an önce satayım da gideyim havasında olan satışçılar başarılı olamaz. Satışın gerçekleşebilmesi için en önemli unsur "güven"dir.
Bir insanın sizden bir şey alabilmesi için öncelikle size güvenmelidir. Bunu hiç unutmayın. Müşterinin güvenebilmesi için onu rahatlatmalıyız, bunun için de sakin ve sabırlı olmalıyız. Üzerimizdeki satış baskısını müşteriye yansıtmamalıyız.