Hemen Oku

Blog Yazılarınızı Güçlendirecek 8 Yöntem

Bir blog gönderisinin kabaca taslağının nişinizdeki diğer içerik oluşturucularının diğer tüm blog gönderileriyle ortak bir yanı var mı?


Cevap : Çok fazla.


Eminim aynı fikirleri ve benzer biçimleri düşünen sayısız yazar daha vardır. Bu yüzden yazılarınızın okurlar tarafından bulunması ve blogunuzun düzenli ziyaret alması çok önemli. Blogunuzu geliştirmek için öncelikle klasik tavsiyelerimi verip ardından blog yazılarınızı güçlendirecek sekiz yöntemi paylaşacağım.

Öncelikle, ne yazacağınıza doğru karar verin. Tavsiyem en iyi bildiğiniz konularda yazın. Hatta uzmanlaştığınız bir konu olsun. Ya da çok sevdiğiniz ilgi duyduğunuz bir konuda yazın.

Blogunuzda düzenli içerik oluşturmanız çok önemlidir. Arama motorlar tarafından da farkedilirsiniz.

Başkalarıyla iletişim içinde olun . Belirli bir sürenin sonunda konu sıkıntısı çekebilir, motivasyonunuzu korumakta sorun yaşamaya başlayabilirsiniz. Bu tür durumlarla karşılaşmamak için benzer blogerları takip edebilir, satış ortaklığı programında aktif çalışanlarla iletişime geçebilir, yazdığınız konularla ilgili gruplara üye olabilirsiniz. Ancak yazılarınızın özgünlüğünü sakın kaybetmeyin.

Video ve görsellerle yazılarınızı zenginleştirin– Blog yazılarınızın sadece kelimelerden ibaret olması gerekmez. Hatta böyle olmamasını özellikle tavsiye ederiz. Metni bölmek için resimler ekleyin ve tanıtımını yaptığınız ürünle ilgili, ürünlere ilgili artıracak videolar kullanın. Açacağınız bir YouTube kanalı, videolarınızı bloğunuza yerleştirmeyi kolaylaştırır.

Sosyal medyadan destek alın – Blog sayfanızı, sosyal medya hesaplarınızdan desteklemeyi unutmayın. Sosyal medya profilleri, tanıtımını yaptığınız ürünlerle ilgili, takipçilerinizle iletişime geçebilmenizi sağlar, konuşmanıza yardımcı olur. Ayrıca bloğunuzda da yorumlar bölümünü aktif hale getirebilir, potansiyel alıcı kitle ile iletişimde olabilirsiniz. Burada önemli olan nokta, sizinle iletişime geçenlere olabildiğince hızlı dönüş yapabilmektir. Bu size duydukları güveni ve başarınızı arttırır.

En önemli tavsiyemi sona bıraktım; blogunuzda özgün yazılar yazın. Alıntı yapmamaya çalışın. Yazdıklarınız size ait olsun. Arama motorlarının botları kopya içeriği kolaylıkla anlıyor ve orijinal yazıyı arama sayfalarının önlerinde sunuyor.

Tipik bir ilk taslağın amacı, dağınık düşüncelerinizi ideal okuyucunuza bir konuyu açıklayan uyumlu bir makaleye dönüştürmektir.

Peki neden okuyucular içeriğinizi başka bir yazarın çalışmasına göre seçmeli?

Kaba taslağınızı başka hiçbir yerde bulunmayan bir çözümünüz olduğunu gösterecek şekilde revize etmek için zaman ayırmazsanız, bunlar olmayacaktır.

Blog yayınlarınızın iyileştirmeleri kullanabilen bölümlerini daraltmanıza yardımcı olmak için, her birini güçlendirmek için ipuçlarıyla eşleştirilmiş sekiz yaygın zayıflık vardır. Bu sekiz zayıflık aynı zamanda blog yazılarınızı güçlendirecek 8 yöntemdir.

# 1: Tanımlanmamış bir stratejiniz olmalı

Neden yazdığınızı net bir şekilde tanımladınız.
İçeriğinizin bir amacı yok.
Sadece ilham aldığınızda yazıyorsunuz.
Blogları başlatan ve kısa bir süre sonra çıkan yazarları tanıyor musunuz? (Bunu kendin yaptın mı?)

Plan olmadan yazma hatası yapmayın. Bir içerik takvimi sizi çalışmalarınızdan sorumlu tutar ve düzenli bir hızda odaklanmış içerik üretmenize yardımcı olur.

Nasıl düzeltilir?
Başlamadan önce yazınız için hedefler belirleyin.
Bir program tutun.
Hedeflerinize ulaşın.
Okuyucuların çalışmanızla bağlantı kurmasına yardımcı olmak için yazdığınız her kelimenin arkasındaki niyeti tanımlayın.

Yayınladığınız her yazı parçası, içerik platformunuz için daha büyük bir amaca hizmet etmelidir.

 # 2: İçerikle eşleşmeyen başlık

Başlığınız metninizle eşleşmiyor.
Tavsiyeniz gerçekçi değil.
Teslim etmiyorsun.
Acemi ve tecrübeli içerik pazarlamacıları zaman zaman duman ve ayna içeriği ile taşınmaktadır - yazının amacını desteklemek için herhangi bir yararlı tavsiye olmaksızın büyük iddialarda bulunan yazı türü.

Nasıl düzeltilir?
Küçük başla.
Sınırlarını bil.
Güçlü yönlerinizi geliştirin.
Blogunuza okuyucuları çekmek için dünyanın tüm sorunlarına cevaplar verdiğinizi iddia etmenize gerek yoktur.

Aslında, okuyucular güvenlik açığından yararlanmaktadır. Tıpkı onlar gibi insansınız ve bu görüşü güçlendirmek önemlidir.

Dünyanın önde gelen uzmanı gibi davranmak yerine, yardım edebileceğiniz insanlara yardım edin.

Sözlerinizi yerine getirin ve özel uzmanlığınızı açık bir şekilde açıklayın.

# 3: Genel bilgi paylaşmayın
Konunuz belirsiz.
Sen eğitmiyorsun.
Makaleniz herkes tarafından yazılabilir.
Okuyucularınız için yararlı, benzersiz, ultra spesifik ve acil içerik sağlamadığınızda, hızla ilgilerini kaybederler ve sizi hatırlamazlar.

Kolayca unutursanız, büyük bir kaynak olarak itibarınızı geliştirme fırsatınız olmaz.

Nasıl düzeltilir?
Bir fikriniz olsun.
Araştırma yapmak.
Bir marka oluşturun.
Yazmak zor bir iştir. Bunu söylememe gerek yok.

Etkili blog gönderileri çok fazla yaratıcı enerji gerektirir. Sizi yıpratırlar, aynı zamanda etkileyici bir içerik oluşturucu olarak varlığınızı çerçevelemeye yardımcı olurlar.

WordPress'e herkesin kelime yazabileceğini unutmayın. Okuyuculara yeni bir bakış açısı göstermek sizin işiniz.

# 4: Alt başlık kullanın
Okuyucularınıza rehberlik etmiyorsunuz.
Uzun metin bloklarınız var.
Katılım fırsatlarını kaçırıyorsunuz.
Alt başlıklar okuyucunun dikkatini çekmek için başka bir şanstır.

Nasıl? Bir okuyucu, başlığınızda gördüklerine dayanarak makalenize yalnızca küçük bir ilgi ile tıklarsa, bir alt başlıkta görüntülediği bir ifade, metni metni iyice okumasına ikna edebilir.

İyi hazırlanmış alt başlıklar bir güvenlik ağı gibidir. Okuyucularınız kayıyor olabilir, ancak güçlü bir alt başlık onları yakalayıp mesajınıza geri getirebilir.

Nasıl düzeltilir?
Bir hikaye anlatmak.
Numaralı listeler veya madde işaretleri yazın.
Görsel ekle.
Blog yayınınızın her bölümü bir okuyucuyu meşgul etmelidir. Yazılarınızı okumayı kolaylaştırmak, okuyucunuzun ilgisini çekmenin basit bir yoludur.

İçeriğinizi düzenlerken, metninizi uygun yollarla ayırın.

Konunuzu tamamlayan farklı bölümler veya çeşitli resimler tanıtmak için güçlü başlıklar kullanabilirsiniz.

# 5: Kendin Ol
Odağı kaybediyorsan, başka yazılardan çalıyorsan, ya da başka bir yazarı taklit ediyorsan;

Benzer şekilde, başka bir yazarın tarzını da sevebilirsiniz, böylece seslerini ve tonlarını kopyalarsınız. Belli bir ton ve sesin kişiliğinizle de eşleştiğini düşünebilirsiniz, ancak aslında kulağa orijinal ve uyuşuk gelebilir.

Nasıl düzeltilir?
Kendi sesinizi bulun.
Seçiciliği öğrenin.
Hedeflerinizi hatırlayın.
Yazma alıştırması yaparken, tüm fikirlerinizi tek bir makalede ifade etmeye çalışmayın.

Hedefinizi daraltmanız ve diğer gönderiler için fazladan düşünmeniz gerekebilir.

# 6: Çok fazla kelime kullanmayın
Cümleleriniz çok uzun.
Paragraflarınız çok uzun.
Gönderileriniz çok uzun.
Muhtemelen bir yazarsın,söyleyecek çok şeyin var ve kendini ifade etmeyi seviyorsun. Ne yazık ki, bu niteliklerin her ikisi de size, okurlardan daha çok, size hizmet eder.

Açık bir mesajı kısa ve öz bir şekilde iletmeyi hedefleyin.

Nasıl düzeltilir?
Fikirlerinizi basitleştirin.
Kelime sınırlarını kullanın.
Bir okuyucu gibi düşün.
Makaledeki her bilgi büyüleyici ve alakalı olduğu sürece, uzun biçimli içerikte kesinlikle hiçbir sorun yoktur.

Ancak okuyucularınızı puanlarınızı anlamak için zorlarsanız, yazınızı okumak eğlenceli bir deneyim olmayacaktır.

Metninizi kısaltmayı öğrenmenize yardımcı olmak için, kendinden empoze edilen kelime sınırlarıyla yazma alıştırmaları yapabilirsiniz.

# 7: Konuşma dilini kullanıyorsunuz
Klişeleri tekrarlıyorsan, sıkıcı ifadeler kullanıyorsan, sıradan kavramlar sunuyorsan;
Sıradan ve aşırı kullanılan ifadeler ve deyimler kullanmanın olumsuz sonuçlarından biri, okuyucularınızın mesajınızı sıklıkla yanlış yorumlayacağıdır.

Gerçek noktanız yüzeye çıkmayabilir.

Nasıl düzeltilir?
Yaratıcı ol.
Açık ol.
Mesajınızı detaylı bir dille yazın.

Yazarken bir fikir gelirse, ilk taslağınızda not alın ve metninizi düzenlerken hassaslaştırın.

İlk fikirleriniz, eski dilde yeni bir vurgu yapan benzersiz metinler oluşturmanıza yardımcı olabilir.

# 8: Harekete geçirici mesajınız yok
Bir sonraki adım sunmuyorsanız, diyaloğu kolaylaştırmazsınız.
Maruz kalmanızı sınırlarsınız.
Okuyucuların kim olduğunuzu hatırlayacağını ve içerik platformunuza geri döneceğini varsaymayın. Bir sonraki hamlelerini önerin. (Makalelerinizden biri çılgınca popüler hale gelirse, okuyucuları topluluğunuzun bir parçası olmaya teşvik ettiğinizden özellikle memnun olacaksınız.)

Nasıl düzeltilir?
Okuyucuları en iyi içeriğinize yönlendirin. Burada "Popüler Yazılar" ya da "En Çok Okunanlar" bölümlerini kullanabilirsiniz.

Yayınlarınızın sonunda, okuyuculara bir sonraki adımı nasıl atacaklarını bildirin - blogunuza abone olup olmadığı, sosyal medyada sizi takip ettiği veya iletişim kurmanız için size e-posta gönderdiği.

Yayınınızın sonu, okuyucularınızla ilişkilerinizi nasıl bağlantıda kalabileceklerini bildirerek genişletme şansıdır.

Hiç yorum yok