Hemen Oku

İş Kurma ve Geliştirme Kılavuzu


İşletmenizde, yalnızca web siteniz, sosyal medyanız ve diğer pazarlama biçimlerinizden çok daha fazlası vardır. Bir çok işletme sahibi sadece bunlarla işini geliştireceğini düşünüyor. Aslında, başarı için en önemli faktörler genellikle dış dünya tarafından görülmeyen işinizde yatar. Bu kılavuz, kritik karar verme sürecinizi bilgilendirmek için bu temel ilkelerin inceliklerini öğrenmenize yardımcı olmak içindir.


"Blogunuz sizin işiniz değil. ”

2000'lerin sonunda yeni kariyer fırsatları için olası bir yol olarak internete bakmaya başladıysanız, muhtemelen bu ifadeyi bir veya iki kez veya yüz kez duymuşsunuzdur. Blogosfer patlamasının yüksekliği sırasında standart tavsiye oldu. Yeni siteler orman yangını gibi olay yerine patlıyordu. Bloglama yeni bir şeydi. Herkes bir tane istedi. Ve binlerce insan binlerce kişi bir tane başlattı çünkü bloglama çoğumuzun peşinde olduğu rüya ile iç içe geçmişti.

9'dan 6'ya kadar işten kaçmak için. Kendi patronun olmak için. Sizin için anlamlı olan işleri sürdürmek ve gerçekleştirmek. Mevcut gelir seviyenizi değiştirmek (veya aşmak) için. Belki, sadece belki, sizden daha büyük büyüyebilecek ve daha fazla bir şey haline gelebilecek bir şey inşa edin - belki de siz gittikten sonra bile kutlanan ve geleceğe iyi hatırlanan başkaları üzerinde gerçek, kalıcı bir etki yaratan bir şey.

Birçok girişimcinin aynı rüyayı, en azından onun geniş taslağını paylaştığını söylemeye cesaret ediyorum. Aynı zamanda rüya görmenin kolay kısım olduğunu söylemeye cesaret ediyorum. Ve blogunuzun aslında sizin işiniz olmadığı fikrinin kalbindeki cesur gerçek budur.

Birçok girişimci, sadece popüler bir blog, podcast, YouTube kanalı veya geniş bir takip ile benzer bir platformun olması hayalinin kişileştirildiğini düşünerek yanlış yönlendirildi. Bu hatanın neden yapıldığını anlamak kolay olmasa da, en azından tamamen değil, uzun bir atışla değil. Yüzeyde popülerlik başarı gibi görünebilir, ancak popülerlik ve başarının eş anlamlı olduğu fikrini satın almak, pazarlamanın başarıyı kendi başına yönlendirdiği yanılgısı riskini taşır. Bu doğru değildir, ancak birçoğu kısmen düşünmeye aldanmıştır, çünkü başarıyı sadece görebildiğimiz şeylere (pazarlama) atfetmek ve daha sonra bu şeylere - ve sadece bu şeylere - hiçbir şey göz önüne alınmaksızın sınırlı olarak odaklanmak insan doğasıdır. görünmeyen diğer veriler (örneğin iş modeli, işletme bütçesi, ekip kültürü). Mesele: Pazarlama kritik bir iş işlevidir, evet, ancak tüm resim değildir ve kendi başına girişimci hayalinizi gerçeğe dönüştüremez.

Rüya, gerçekten mi? Pazarlama dahil, ancak bunlarla sınırlı olmamak üzere, müşterilere hizmet eden ve kâr getiren gerçek bir işletmeye sahip olmak.

İş dinamikleri farklıdır. Başkalarına yardımcı olmak için hizmete dayalı bir zanaat yapmak için solo bir çaba tasarlayabilirsiniz. Veya, endüstrinizde sinir bozucu bir sorunu çözen bir ürün yaratan bir girişimde bir veya iki kurucu ile ortak olmak isteyebilirsiniz. Şirket içi bir ekibi işe almanın ve yönetmenin değerini görebilirsiniz. Veya çalışanları işe alma ve yönetme umuduyla endişe duyabilirsiniz. Başlamak için herhangi bir para almak istemeyebilirsiniz, çünkü borç kavramı veya yatırımcılara sahip olmak size heebie jeebies verir. Veya yeni girişiminize hızlı ve sıcak bir başlangıç ​​yapmak için başlangıç ​​sermayesini artırmak isteyebilirsiniz.

İş sonuçları da farklıdır. Asla çıkmayı umursamazsınız - yani bir şekilde satış yapmak. Bunun yerine, lütfen istediğiniz her yerde sizi rahat ettiren bir serbest iş mükemmel bir rüya gibi gelebilir. Ya da, bir çıkış vaadi çılgınca motive edici olabilir ve tam olarak neye doğru inşa etmek istediğinizi olabilir. Ya da belki de sesler arasında bir şey vardır - sadece her şeyi tek başına yapan, küçük bir ekiple mütevazi bir ölçek elde edebilen ve öngörülebilir gelecek için sağlıklı ve sürdürülebilir bir kâr yaratan bir iş.

Bu önemli farklılıklara rağmen, birçok temel aynıdır. İş ortaklarınızla (varsa) şartlar ve sınırlar belirleyen bir dizi belge. İyi tanımlanmış bir iş modeli. Güçlendirilmiş bir kültür ilkeleri seti. Öngörülen maliyetleri içeren makul bir işletme planı. İş planlama, yönetme, yürütme ve dağıtma yöntemi. Bu varlıklar, herhangi bir iş girişiminin en önemli temel taşları arasındadır.

Kompozit olarak, "Blogunuz sizin işiniz değil" ifadesinin "iş" kısmı ile kastedilenlerdir.

Bu kılavuz, bu temel bilgilerin iplerini öğrenmenize ve bunlarla ilgili büyük kararlarda size yol göstermenize yardımcı olmak için mevcuttur. Bu konular pazarlama kadar çekici değil. Bu şeyleri seven birinden, bence bu gayet iyi - çok teşekkür ederim - çünkü işin dışa dönük flaşlık açısından eksik olduğu şey, bir işi güzel bir şey yapan içe dönük karmaşıklıklar açısından telafi etmekten daha fazlasıdır.

Rüya gibi büyük bir girişimci olarak, bu iş meselelerini ciddiye almak ve onları tamamen kucaklamak için mücadele ediyorsanız, bir işin karşısında bir işi yürütmek için gerçekten bir zihniyet, içgüdü ve yetenek geliştireceksiniz.


İyi Bir İş Baştan Sona Nasıl Yapılandırılır?

Bir plan, bir mimarın girişimci için iş modelinin ne olduğudur. İddialı ve yaratıcı bir zihni, fikirlerini belirsiz kökenlerinden, büyük resmi desteklemek için birlikte çalışan spesifikasyonlara damıtmaya, tanımlamaya, öncelik vermeye, düzenlemeye ve uyumlu hale getirmeye zorlayan temel planlama belgeleridir.

Titiz bir plan kullanılarak inşa edilmeyen herhangi bir binadan kaçmak için doğru aklınızda olacaksınız. Garip bir şekilde, birçok girişimci, işlerini, onları ve ekiplerini desteklemek için eşdeğer bir şey olmadan bir pazara sürüyor. Bu tür davranışlar, daha açık bir ifadeyle, böylesi bir şövalye tutumu tarafından kontrol edilmeyen önemli riskler nedeniyle sağlam bir yargı değildir. Kabul edilirse, bir iş modeli yoksa veya acele edilirse, toplam çöküşün meydana geleceği garanti edilmez, ancak bu sonucun gerçekleşme olasılığı önemli ölçüde daha yüksektir.

“Anladım,” diyorsunuz. “Girişimcilik hayalimi gerçek bir iş modeli olarak organize edeceğim, ama bu da ne?”

Birincisi, muhtemelen hayal ettiğiniz şey değil - yani, sadece bilginlerin anlayabileceği korkunç karmaşık bir şey değil. İkincisi, oluşturmak için bir ay sürmenize gerek yok. Üçüncüsü, sadece bir kez üzerinde çalışılması ve daha sonra bir rafta toz toplaması (veya bulut sürücünüzün eterinde kaybolması) gereken bir şey değildir. Ve dördüncüsü, bir tane oluşturmanın doğru bir yolu yok, ancak yakında göreceğimiz gibi dikkate alınması gereken en iyi uygulamalar var.

İş modeli nedir?


Joan Magretta'nın Harvard Business Review (HBR) makalesinde “İş Modelleri Neden Önemlidir” yazısının yanıtını seviyorum. Yazıda, Harvard Business School'da kıdemli bir ortak olan Margretta, iş modellerinin “kalbin, hikayelerin - işletmelerin nasıl çalıştığını açıklayan hikayeler” olduğunu yazıyor. İyi bir iş modeli Peter Drucker’ın eski sorularına cevap verir:, Müşteri kimdir? Müşterinin değeri nedir? ”Ayrıca, her yöneticinin sorması gereken temel sorulara da cevap verir: Bu işte nasıl para kazanabiliriz? Müşterilere uygun bir maliyetle nasıl değer sunabileceğimizi açıklayan temel ekonomik mantık nedir? ”

Magretta, iş modellemesi uygulamasını - aslında iş modelinizi yaratma eylemi - “bilimsel yöntemin yönetimsel eşdeğeri” olarak düzgün bir şekilde özetler; daha sonra eylemde test edip gerektiğinde revize edersiniz. Ona göre, “anlatıları sayılara bağlamak” ve daha sonra her iki parametreyi de test etmek kadar basittir: (a) anlatı için, mantıklı mı? Ve (b) sayılar için, kar ve zarar tablosu Test etme konusunda endişelenme. Doğal olarak, daha sonra piyasaya sürülen ve analiz etmek için veri üreten iyi bir model oluşturduktan sonra gelir. Bu bölümdeki amaçlarımız için, kafanızda muhtemelen bir sonraki mantıksal soruyu ortaya çıkaran iş modeli modeline odaklanacağız: “Artık bir iş modelinin ne olduğunu bildiğime göre, nasıl bir tane yapabilirim?”

Alex Osterwalder'a soralım.

Osterwalder bir Girişimci, Konuşmacı, Yazar ve - en önemlisi - İş Modeli Tuvalinin yaratıcısı. İş modelinizi geliştirmenize yardımcı olacak birçok yöntem ve kaynak olsa da, tuvali, HBR üst düzey editörü Andrea Ovans'a göre, “muhtemelen bu hipotezleri inşa etmek için en kapsamlı şablon”.

İş Modeli Tuvali şöyle görünür:


Gördüğünüz gibi Osterwalder'ın tuvali, birbirine bağlı dokuz bileşen içerir:

Değer Önerisi— (Ne yapıyorsunuz?) Hedef kitlenize hangi temel değeri sunuyorsunuz? Hangi ihtiyaçları karşılıyorsunuz?
Müşteri Segmentleri - (Kim için yardım ediyorsunuz?) Hangi gruplar için değer yaratıyorsunuz? En önemli kitleniz kim?
Müşteri İlişkileri— (Nasıl etkileşime giriyorsunuz?) Hedef kitle hangi ilişkiyi kurmanızı bekliyor? Maliyet ve biçim açısından bunu çalışmalarınıza nasıl entegre edebilirsiniz?
Dağıtım Kanalları - (Onlara nasıl ulaşıyorsunuz?) Hedef kitlenize hangi kanaldan ulaşmak istiyor? Hangi kanallar en iyi sonucu verir? Ne kadar tutuyorlar? Sizin ve kitlenizin rutinlerine nasıl entegre edilebilirler?
Gelir Akışları - (Ne kadar kazanacaksınız?) Kitleniz hangi değeri ödemek istiyor? Son zamanlarda ne ve nasıl ödeme yapıyorlar? Nasıl ödemeyi tercih ederler? Her gelir akışı toplam gelirlere ne kadar katkıda bulunuyor?
Anahtar Kaynaklar - (Neye ihtiyacınız var?) Değer teklifiniz hangi anahtar kaynaklara ihtiyaç duyar?
Kilit Faaliyetler— (Bunu nasıl yapıyorsunuz?) Değer teklifiniz hangi temel faaliyetleri gerektirir? Dağıtım kanallarınız, müşteri ilişkileriniz, gelir akışlarınız vb. İçin en önemli etkinlikler nelerdir?
Kilit Ortaklar - (Size kim yardımcı olacak?) Kilit ortaklarınız / tedarikçileriniz kimler? Ortaklıklar için en önemli motivasyonlar nelerdir?
Maliyet Yapısı - (Maliyeti ne olacak?) İşinizde en önemli maliyetler nelerdir? Hangi anahtar kaynaklar / faaliyetler en pahalıdır?
Bu dokuz bileşen, işletmeniz için farklı ve değerli kavramları temsil eden üç önemli gruba güzel bir şekilde ayrılır:

Değer Dağıtımı (sağ üç sütun) —Değerli bir döngü oluşturmak için değer teklifiniz (değerin kendisi), müşteri ilişkileriniz ve dağıtım kanallarınız aracılığıyla müşteri segmentleriniz aracılığıyla akar.
Değer Yaratma (iki sütun solda) —Değer, önemli Kaynaklarınızı, önemli Faaliyetlerinizi ve iyi işleyen Legos gibi önemli ortaklarınızı birleştirerek teslim için hazırlanır ve hazırlanır.
Değer Yakalama (temel) - Değer, sizin tarafınızdan (bir işletme olarak), yani maliyet yapınız üzerinden yapılan harcamalarla ilişkili olarak gelir akışlarından elde edilen gelir olarak ölçülür.
İşletmenizi Osterwalder'ın tuvalini kullanarak modellemeyi seçerseniz - ve en azından ilk seferde yapmanızı öneririm - o zaman bu öğelerin dokuzunu da yapmalısınız.

En iyi uygulamalar, öncelikle modelin görsel düzeninin merkezinde yer alan değer teklifinizle (Ne yapıyorsunuz?) Başlamanızı önerir. Neden buradan başlayalım? Çünkü değer teklifiniz - bazen benzersiz satış teklifiniz (USP) olarak da adlandırılır), anlatılarınızın ruhu, hikayeniz, varlık sebebinizdir. Diğer unsurları düşünmeniz ve karar vermeniz için bir ton rehberlik eder.

İkincisi, değer teslimatınızın geri kalanını geliştirin. İçerdiği üç bileşeni geliştirme sırası konusunda endişelenmenize gerek yoktur. Bazı rehberlik, müşteri segmentlerinden dağıtım kanallarına ve sonra müşteri ilişkilerine ilerlemeyi önerir. Ama gerçekten, bu pinponlardan üçü birbirlerini bilgilendirmek için birbirlerini uzaklaştırıyor. Yani, eğer bir şey varsa, bir bütün olarak değer teslimatınız hakkında iyi hissedene kadar üç turda birkaç tur yapın.

Ardından, değer yaratmaya dalın. Bu bölümü, değer önerisiyle aynı şekilde, yani dahil edilen bileşenler arasında çok katı bir yol izlemeden ele alın. Aksine, bunların arasında dolaşın ve bunları, bütünün değer teklifinizle geliştirildiğini ve entegre edildiğini hissettiğiniz bir noktaya birleştirin.

Son olarak, değer yakalamanızı oluşturun. Sayıların ve matematiğin karışmaya attığı yer, bu da her zaman nerdy kalbimi gıdıklayan bir alan. Maliyet yapınızı yüksek bir seviyede tutmak işletmenizin işletme bütçesinin başlangıcıdır. Gelir akışlarınız için de aynısını yapmak iş planınıza bir tanım vermeye başlar. Birleştirildiğinde, bu iki bileşenin her biri P&L madalyonun farklı yarısıdır.

Osterwalder'in çerçevesi o kadar popüler oldu ki, çoğaltıldı ve çok geniş bir alana yayıldı. "İş modeli tuvali" terimi için basit bir Google araması, karşılaştırılabilir referanslar olarak kullanmak üzere örneklerin yanı sıra amaçlarınız için kullanabileceğiniz birçok varyantı da (Netflix ve Tesla için iş modeli tuvali gibi) verecektir. Orijinal kreasyonlar için Osterwalder'ın kendi Strategyzer.com sitesine kesinlikle göz atın.

Özellikle DIYtoolkit.org’un iş modeli tuvalinin varyantını seviyorum. Çekirdek tuval şablonu ücretsiz olarak indirilebilir (çoğu durumda başka yerlerde olduğu gibi) ve tuvalle birlikte faydalı eğitici içerikler içerir. Kendin-yap organizasyonunun amacı — “sosyal inovasyonu tetiklemek ve desteklemek için pratik araçlar” - en üst düzeydedir.

Girişimciler, bu gibi bir çerçeve kullanarak yeni girişimlerinin başlangıcında düşüncelerini güçlendirmekle birlikte, başlangıç ​​anı uygulanabilir olduğu tek zaman değildir. Yani, yeni şeyin zaten uçuşa geçmesi, ancak tamamen gelişmiş bir iş modelinde eksik olması durumunda, bir tane geliştirmek için kesinlikle çok geç değil.


Ayrıca, bir işletme yaşam döngüsü içinde yeni bir büyük büyüme aşamasına girdiğinde, genellikle iş modelinin temel varsayımlarını tekrar gözden geçirip oradan adapte olması önerilir. Varsayımlar zamanla değişir. Pazar koşulları da değişir. Sonuç olarak, iş modelinizin gelecekte yeni taleplere ve fırsatlara uyum sağlaması gerekecektir. Buna hazır olun ve dört gözle bekleyin.

Burada SPI'da kendi tavsiyemizi dikkate alıyoruz. Pat'ın orijinal SPI modeli, neredeyse tamamen içerik pazarlamasıyla desteklenen ortaklık gelirlerine dayanıyordu. O günler çoktan gitti. Online kurslar gibi yeni teklifler yıllar içinde kademeli olarak karışıma girdi. Çoğu yeni şey, deneyler olarak başlar; bu, şeyin kökündeki varsayımları doğrulamanın veya geçersiz kılmanın sağlıklı bir yoludur. Bugün, temel iş modeli varsayımlarımızı tekrar gözden geçiriyoruz ve misyonumuzu tam anlamıyla hayata geçirebilmemiz için işimizi geleceğe nasıl yapılandırmak ve büyütmek istediğimiz konusunda yeni taahhütler veriyoruz. Başkalarına değer yaratma ve değer sunumumuzu artırma aracı olarak yeteneklerimizi genişletmekten heyecan duyuyoruz.

Artık güçlü bir iş modelinin nasıl yapılandırıldığını daha iyi anladığınıza göre, bir işi düzgün bir şekilde oluşturmak ve başlatmak için gerekenlere bakalım. Bir sonraki bölümde bu önemli konulara değineceğiz.

------------------------------------------

Parlak, umut verici, heyecan verici, oyunu değiştiren yeni bir iş fikrine sahip olmak, duyguların coşkulu bir acelesi. ? 

Bu aceleyi daha önce deneyimlediyseniz, rüya sizi yasal, vergi, finansman ve ilgili konular hakkında sorulara yol açtığında, bu duyguların sizi engelleyen hiçbir şey bilmeyebileceğiniz nosedive aşina olabilirsiniz. hayallerinizi hayata geçirin. Bu zihinsel durum değişimi en iyi? 

Neyse ki, işinizi kurmak ve dahil etmek kafanızın içinde nükleer bir kış tetiklemenize gerek yok. Halatları öğrendiğiniz ve organize bir şekilde ilerlediğiniz sürece, yeni işinizi çok fazla baş ağrınız olmadan vitese alabilirsiniz.

Sahneyi belirlemek için, bu bölümde öğreneceğiniz değerli derslerden bazıları: Yeni işinizi nasıl akıllıca kuracağınızı ve dahil edeceğinizi keşfediyoruz:

Neden siz ve eşiniz temel ilkelere uyum sağlayıncaya kadar kurucu ortak ile asla yeni bir iş girişimi oluşturmamalısınız.

Yeni iş girişiminizi başlamak ve işletmek için ihtiyaç duyduğu nakit ile nasıl kapatabilirsiniz ve oluşum sürecinde bunu neden önemsemeniz gerekir.
İşletmeniz için ilk oluşumunu güçlendiren ve devam eden operasyonlarını başarıyla yöneten bir işletme anlaşması geliştirmek için gerekenler.
Çeşitli işletme kuruluşu türleri arasındaki farklar nelerdir, böylece yeni girişiminiz için hangisinin en iyi olduğuna karar verebilirsiniz.
Kuruluş durumunuz neden önemlidir ve Delaware Eyaletine dahil olmak neden bir avantaj olabilir.
Bir S-corp seçiminin ne olduğu ve potansiyel olarak önemli vergi avantajlarından yararlanmak için nasıl kullanılacağı.
Tamamen meşru ve işlevsel olarak tanınması için işletmenizi federal, eyalet ve yerel ajanslara nerede kaydedebilirsiniz.
Dünyanın en saygın finansal teknoloji şirketlerinden birinden özel bir seçenek de dahil olmak üzere, iş kurma yükünüzü hafifletmek için hangi çevrimiçi araçlar var.
İşletmenizi ilk kez doğru şekilde kurmanıza ve dahil etmenize yardımcı olmak için avukatlar ve muhasebeciler gibi profesyonel danışmanları ne zaman dikkate alacağınızı düşünün.
Şimdi, bu sahne seti ile öğrenmeye devam edelim!

1. Kurucu Ortaklarınız Varsa Onlarla Dengeli Olun
Beklentileri, resmi olarak oluşturmadan önce yeni girişiminiz için sahip olabileceğiniz kurucularla uyumlu hale getirmek önemlidir. Böyle bir hizalama olmadan, neredeyse kesinlikle bireysel roller ve sorumluluklar, kilit kararların nasıl alınacağı, çatışmanın nasıl çözüleceği, hizalama bulunamadığında bağların nasıl kırılacağı ve çok daha fazlası ile ilgili sorunlar ortaya çıkacaktır.

Özellikle, kurucular iş kurma sürecinde alçakgönüllülük, dürüstlük ve niyetle konuşurken önlenebilecek büyük risklerden bazıları şunlardır:

Her bireyin şirketin menfaati için masaya ne getirdiğine bağlı olarak kalibre edilmemiş özkaynak tahsisi, belki de daha sonra büyük anlaşmazlıkları, sıkıntıları ve yasal ücretleri önlemek için herhangi bir belge sormadan önce en hassas konu.
Kurucuların sermaye artırması, bir ekip üyesi tutması (veya ateş etmesi) ve özellikle şirketin ürün veya hizmeti ulaştıktan sonra şirketi hangi yöne götürmek gibi önemli konularda bir kilitlenmeyle karşılaşırlarsa ne olduğu belirsizliği. pazar ve şirketin iş modeli ve iş uygulamalarının yansıması dikkate alınacak veriler vardır.
Bir kişinin diğerinden daha fazla zaman ve enerji koyduğu veya bir kişinin sonuç üretmek için her bir insanla bağlantılı olarak adil görünmeyebilecek diğerlerinden (veya her ikisinden) daha fazla sorumlu tutulduğu iddiasıyla birbirlerine kızgınlık. şirketteki özkaynak pozisyonları dahil tazminat.
Herhangi bir nedenden ötürü herhangi bir nedenle şirketten kuruculardan çıkmakta güçlük çekilmesi, çünkü uygun bir “al / sat” (veya eşdeğeri) hüküm düşünülmemiş ve şirketi kurmadan önce kabul edilmemiştir.

Kulağa tuhaf gelebilir, ancak potansiyel kurucu ortaklarla yapılan bu görüşmeler, potansiyel yaşam partnerinizle “ilişkiyi tanımlayın” (diğer bir deyişle, “DTR”) konuşmalarına çok benzer. Bu görüşmenin gerçekleşmesi gereken ilişkinizdeki aşamaya (ve eldeki iş fikrinin tartışılmasına) ulaştığınızda, bu genellikle iyi bir şeydir, çünkü ikinizin de birbiriniz hakkında ciddi olduğunu, ortak bir vizyon paylaştığını ve değer oluşturabilir ve bu çılgın iş fikrini özel bir şeye dönüşecek kadar ciddiye almaya kararlı olabilir.

Aklınızda bir kurucu ortak varsa ve onunla güçlü bir uyum bulursanız, her ikinizin de düşündüğünüz bu güzel iş fikrinin başlangıç ​​sermayesi ihtiyaçlarını tartışmak için biraz zaman ayırdığınızdan emin olun. Bu girişimde size eşlik eden bir kurucu ortağınız yoksa, işiniz için başlangıç ​​sermayesi gereksinimlerini anlamak omuzlarınızda.

2. Girişim Sermayesi Hakkında Kararlar Verme
Sermaye (nakit için süslü bir kelime), tüm işletmelerin dünyaya girmek, işletmek ve (umarım) büyümek ve güçlü, canlı şirketlere olgunlaşmak için ihtiyaç duyduğu enerji kaynağıdır.

İşletmenizi kurmak ve dahil etmek için banka hesabınızda başlangıç ​​sermayesine ihtiyacınız olmasa da, zamanınızı ve kaynaklarınızı boşa harcamamak için şirketinizi kurmadan önce finansman stratejinizin genel olarak anlaşılması tavsiye edilir. Başından beri bir kurucu ortaklarınız varsa, onlarla fonlama konusunda uyum sağlamak, potansiyel olarak felaketle sonuçlanabilecek ilişkilere zarar vermemek için formasyon belgeleri sormadan önce tam olarak veterinerlik yapmak veya yapmak istediğiniz şeylerden biridir. .

Temel olarak, başlangıç ​​işinizi finanse etmek için üç seçenek vardır:

Yeni girişimlerinizi yeniden başlatmanın tanımı olan kendi tasarruflarınızı veya diğer gelir kaynaklarından (günlük iş, yan koşuşturma veya çalıştırdığınız başka bir işletme gibi) gelen pozitif nakit akışınızı kullanırsınız. Yeni girişiminiz kendi gelirini oluşturmaya başladığında, bu nakit aynı zamanda önyüklemenin bir parçası olarak sayılır.
Birçok farklı şekil alabilen kredi kullanıyorsunuz: banka gibi bir finans kurumundan iş kredisi; başlangıç ​​hızlandırıcıları / kuluçka makineleri, devlet tarafından işletilen programlar veya benzerlerinden borç finansmanı; kredi kartlarını bile (hemen şimdi söyleyeceğim, şimdi tavsiye etmiyorum).
Ailenizden, arkadaşlarınızdan veya başkalarından sermaye toplarsınız. Diğerleri neredeyse her zaman bazı ilk yatırımcılardır: risk kapitalistleri (VC), melek yatırımcılar, özel sermaye şirketleri. Son yıllarda, Kickstarter.com ve Indiegogo.com gibi platformlar aracılığıyla kitle fonlaması, doğrudan hayranlardan, destekçilerden ve erken benimseyenlerden sermaye toplamak için popüler bir seçenek haline geldi.
Yeni işiniz için başlangıç ​​sermayesi ihtiyaçlarına tamamen ayrılan bir sonraki bölümde bu üç seçeneğin her birini inceleyeceğiz. Şimdilik, sadece para başlığının - başlangıç ​​parası ihtiyaçlarına vurgu yaparak - en başından itibaren almak için bu önemli temel direklerden biri olduğunu kabul edin.

Oh, ve şimdi, yeni işinizi finanse etmek için herkese uyan tek bir planın olmadığını unutmayın. Sizin için (ve eğer varsa kurucularınız) sizin için doğru olan bir plan hazırlayın, böylece şirketinizi kurup resmileştirdiğinizde kapıdan kazanç sağlayacak şekilde konumlandırılır.


3. Bir İşletme Anlaşması Geliştirin
İşinize solo kurucu olarak başlıyor ya da kurucu bir ekibin parçası olarak kuruyor olun, neredeyse her zaman bir işletme anlaşmasına ihtiyacınız vardır. Birine sahip olmak şart olmasa da, operasyonel sorunlardan kaçınmak için bir tane olması şiddetle tavsiye edilir.

ABD SBA blog makalesinde, bir işletme sözleşmesinin gerekli olmasının üç nedeni listelenmiştir: (Bizi de ilgilendirdiğini düşünüyorum)

İşletmenin sınırlı sorumluluk durumunu korumak için
Sözlü anlaşmaları netleştirmek için
Anlaşmanızı devletinizin gözünde korumak için
Bir işletme anlaşması geliştirmek, çıplak ayaklarda sıcak kömürler üzerinde yürümek kadar keyifli gelebilir. Ve bu zihniyetle bu deneyime girerseniz olur. Bunun yerine, bir işletme sözleşmesini sadece sizin (ve kurucu ortaklarınızın) işletmeyi nasıl yürütmek istediğinize, uygun şartlara göre kodladığınızın sonucu olarak düşünün ve bu o kadar da kötü değil.

Yalnız bir kurucuysanız, işletmenizin kurulum ve kuruluş aşamasında bir işletme sözleşmesi oluşturmak oldukça kolaydır. Başkaları ile yönetilecek terim görüşmesi yoktur. Basit bir Google aramasıyla bulabileceğiniz çevrimiçi olarak tek üyeli basit işletme sözleşmesi şablonları çoktur. Ya da, bu bölümün ilerleyen bölümlerinde ele alacağımız gibi, iş oluşumu konusunda uzmanlaşmış bir yasal firmaya girebilir veya hatta Stripe'nin Atlası veya LegalZoom gibi çevrimiçi bir aracı (diğer kritik kurucu belgelerin yanı sıra) yer.


İşletmenizi federal, eyalet ve (belki de) yerel ajanslara kaydettirdiğinizde gerekli girdiler olduğundan, bir işletme sözleşmesinin birkaç kritik unsuru şimdi çağırılmalıdır. Bu unsurlar aşağıdaki gibidir:

Mülkiyet, yönetim yapısı veya yöneticiler
Hisse sayısı ve değeri (bir sonraki bölümde inceleyeceğimiz bir şirket varlık türü seçtiyseniz)
Özellikle yukarıdaki unsurlarla ilgili olarak, işletme sözleşmesi geliştirme sürecine saygısızlık etmeyin veya hafife alınmayın. Kayıt sürecinin zorlaşmaması ve özellikle şirketin fiili operasyonunun başından beri engel olmaması için bunları ön plana çıkarın.

Bu ciddiyetin ışığında, bazı girişimcilerin işletme anlaşmalarına “işten ayrılma” dediklerini duydum. Bu doğrudur çünkü iyi olanlar üyeleri için düşünceli çıkış hükümleri içerir. Daha da önemlisi, iyi niyetli bir işletme anlaşması, işinizin meşruiyetini doğrulayan, onu diğer kişiler veya devlet kurumları tarafından öznel yorumlamadan koruyan ve operasyonel büyüme ve başarı için konumlandıran temel bir yasal araçtır.

İşletme sözleşmeniz üzerinde çalışırken, sormak ve cevaplamak için önemli bir soru şudur: Ne tür bir iş olmalı? Farklı işletme varlık türlerinin dünyasına hoş geldiniz.
4. Bir İşletme Varlığı Türü Seçin
İşletme varlık türünüzü seçmek, Zindanlar ve Ejderhalar veya World of Warcraft gibi bir rol yapma oyununda karakterinizi seçmeye benzer. Her seçeneğin kendine özgü güçlü ve zayıf yanları vardır ve vergileriniz gibi çok ciddi konuları doğrudan etkileyeceği için bilinçli bir karar vermek önemlidir.

ABD SBA'sı, “Seçtiğiniz iş yapısı günlük operasyonlardan vergilere, kişisel varlıklarınızın ne kadarının risk altında olduğuna kadar her şeyi etkiler. Size yasal koruma ve faydalar arasında doğru dengeyi sağlayan bir iş yapısı seçmelisiniz. ”

İşletmelerin en yaygın biçimleri şunlardır:

Şahıs şirketi
Limited şirket 
ortaklık
Anonim Şirket 

Varsayılan olarak, düzgün biçimlendirilmiş bir işletme varlığı olmadan kendi başınıza yaptığınız işten gelir elde ederseniz, tek bir mülk sahibi olursunuz. Özellikle düşük riskli bir sektörde bağımsız bir müteahhit olarak yan işlerde çalışıyorsanız, bu sizin için uygun olabilir. Ancak diğer varlık türlerini araştırırken, tek bir mülk sahibinin, örneğin bir limited şirket  gibi neredeyse koruma ve fayda kalibresi sağlamadığını hızlı bir şekilde öğreneceksiniz.

Yeni iş girişiminizi tek bir mülkiyetin sağlayabileceğinden daha fazla yasal koruma ile birleştirmek istiyorsanız, bir limited şirket'in sizin için en uygun seçim olma şansı yüksektir. Genellikle kendilerinden ayrı bir işletme kurmaya özen gösteren ve profesyonel hizmetler veya bilgi ürünleri sunmayı amaçlayan tek üyeli kurucular içindir. limited şirket'lerin kurulumu hızlı, kolay ve nispeten ucuzdur. Ve limited şirket'ler, bir limited şirket için Anonim şirket seçimine fırsat verdiğimizde göreceğimiz gibi, ek yasal ve vergi hükümleriyle desteklenebilir.

Saygıdeğer Melek yatırımcı gibi büyük lig yatırımcılarından sermaye artırıyorsanız, bir şirket daha iyi bir seçim olabilir. Bu sizin durumunuzsa, bir yatırım turunu yapılandırmanın ve kapatmanın karmaşık sularında gezinmenize yardımcı olabilecek deneyimli bir avukat veya hukuk bürosuna katılmanızı öneririm. Bu deneyimi, bir e-ticaret hizmet olarak yazılım (SaaS) şirketinin kurucu ortağı ve yönetim kurulu üyesi olarak yaşadım. Kafanızı kolayca patlatabilecek trippy bir evren. Bu konuda daha fazla bilgi edinmek isterseniz, Brad Feld’in Venture Deals: Avukatınızdan Daha Akıllı Olun ve Venture Capitalist adlı kitabını şiddetle tavsiye ederim.


5. Şirket Türü Seçiminin İşletmeniz İçin Doğru Olduğuna Karar Verin
Vergi kuralları ve düzenlemeleri, ticari işletme türünüze göre değişiklik gösterir. Normalde, bu kurallar ve düzenlemeler temel varlık türü seçiminize sabitlenir. Bununla birlikte, bir limited şirket kuruluşu olsa bile, şirketinizin anonim şirket olarak vergilendirilmesini sağlama seçeneği vardır.


Hiç yorum yok