Hemen Oku

NEYİ FARK ETMİŞTİ?

Yabancı bir markadan alışveriş yaparken ya da yabancı marka bir cafe, restaurantın önünden geçerken gördüğüm kuyruğa, kalabalığa  gıpta ile bakıp üzülmüşümdür.Bu adamlar bu kalabalığı nasıl yaratıyor ve bizimkiler neden böyle değil diye.Aslında bizim markaların hepsinin de hakkını yememeliyim.Çünkü bizde bir şeyleri farketmeye başladık.


Örneğin herhangi bir AVM de öğlen yemek katına çıktığımda McDonalds ve Burger Kıng'in önünde her zaman sıra oluyor.Ya da aşağı indiğimde Starbucks'da yine benzer kahve alma kuyruğu.Düşünmeden edemedim, bu adamlar neyi farklı yapıyor?Starbucks yokken kahve içemiyormuyduk tabii ki hayır.Ama Starbucks ile birlikte farklı bir kültür girdi hayatımıza.Bazı şeyler öğrendik bu markadan.Mesela aldığınız bir ürünün tadını beğenmezseniz koşulsuz geri alıp istediğiniz bir şeyi veriyorlar.Ya da tamamen iade edebilirsiniz.Sürekli başınızda gezen ve gözünüzün içine bakan çalışanlar da yok.Yani bir kahve alıp saatlerce oturuyorsunuz ve hiç kimse size bir şey sormuyor.Çalışanlar her zaman cana yakın,güler yüzlü ve yardımcı olmaya çalışır vaziyetteler.Kahve bardaklarına isimlerinizi yazıyorlar ki hitap ederken isminizle sesleniyorlar.Çalışanlar ürünler hakkında oldukça bilgili, istediğiniz şeyi sorun mutlaka cevap alırsınız.Çünkü işe başlamadan önce haftalarca eğitim alıyorlar şirket tarafından.Çok önemli başka bir konu ise; kahvelerin tadı dünyanın her yerinde aynı.

Demek ki Starbuckstan çıkarmamız gereken dersler var.Bir satış uzmanı olarak fark ettiğim şey : Müşteri her yerde müşteridir.İstekleri ve beklentileri aynıdır.Starbucks bunu farkettiği için çok başarılı olmuştur.Hem de bütün dünyada.Diğeri ise "Koşulsuz müşteri memnuniyeti"
Müşteri olmazsa biz de olmayız
.Bu yüzden müşterileri memnun etmeliyiz.

Hüseyin Erenler

Hiç yorum yok