Hemen Oku

BİR MÜŞTERİ ODAKLILIK HİKAYESİ

Eskiden dükkanlarda, mağazalarda ve iş yerlerinde tabelalar olurdu : "Müşteri Velinimetimizdir" yazılı.Şimdilerde bu tabela yok ama bıraktığı fikir mirası var.Yani aslında hala değişen birşey yok."Müşteri velinimetimizdir.


Hep bahsederiz ya Müşteri Odaklılık diye.Aklıma gerçek bir hikaye geldi, sizlerle de paylaşmak istedim.Bana sorarsanız tam bir Müşteri Odaklılığı anlatıyor.

1900 lü yıllarda kaliteden ödün vermeden sağlam ve çok güçlü motora sahip bir araba üretildi.Zamanla da çok beğenildiği ve tuttuğu için seri üretime geçildi.Kısa zamanda tüm dünya tarafından beğenildi.Çok büyük satış rakamlarına ulaşıldı.

En büyük satışları yapan Avrupa'dan bir bayi, sebepsiz yere artık bayilikten çıkmak ve satmamak istediğini söylediğinde, bu üretici firma için çok etkisi yarattı.Ne yaparlarsa yapsınlar bu bayiyi fikrinden geri çeviremediler.

Üretici firmanın sahibi belki de o zamanın şartları için gururunu bile ayaklar altına alıp, atlayıp trene bayiyi ziyaret ediyor.İkna etmeye çalışıyor ve en sonunda da "Ne isterseniz yapmaya hazırım" diyor.

Bayinin isteği ise; "Ürettiğiniz bu arabaya biricik kızımın ismini verirseniz bayiliğe devam ederim" oluyor.20.yüzyılın en muhteşem otomobiline o bayiinin kızının adı veriliyor.Her şey yoluna giriyor.

Yeter bu kadar merak değil mi?Bahsettiğimiz araba Mercedes.Üretici Bay Gottlieb Daimler, "Daimler Benz" markasını Mercedes olarak değiştiriyor.Avrupalı ülke diye bahsettiğim yer ise Avusturya.

Evet yoruma açık bir hikaye ama benim çok net anladığım ve size de aktarmaya çalıştığım, Müşteri odaklılıktır.

Siz müşterinize iyi bakın o da size iyi baksın.


Hüseyin Erenler

Hiç yorum yok